Řekl bych, že tato zpráva až tak nepřekvapí. Už déle se mluví o tom, že Porsche musí dostat úspornější pohonné jednotky a právě SUV Cayenne, které již tak dokázalo zbořit nejednu tradici, je na experimentování vhodné.
A nyní nastává ona speciální otázka, jaký diesel se tedy pod kapotou objeví a usnadní prodeje v Evropě?
Půjde o dobře známý třílitrový šestiválec TDI, který se dává i do sesterského modelu Audi Q7. Maximální výkon tohoto agregátu je pěkných 240 koní a točivý moment vrcholí na hodnotě 550 Nm.
V tomto případě je důležitější než hodnota zrychlení hodnota spotřeby. Ta dosáhne 9,3 litru na 100 kilometrů v kombinovaném režimu. Emise jsou 244 g CO2/km.
S dieselovým Cayenne se zatím nepočítá na druhé straně Atlantiku, setkáme se s ním jen v Evropě. Snad právě tento motor bude klíčem k dalšímu úspěchu modelu, který vyvedl Porsche ze ztráty do pozice velmi ziskové automobilky.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.