Letošní anketa Evropské auto roku byla plná zajímavých vozů. Za všechny jmenujme třeba Škodu Superb, Ford Fiesta nebo Alfa Romeo MiTo. Všem jim ale vytřel zrak Opel se svojí povedenou Insignií.
Opel, patřící pod koncern General Motors, překvapil většinu lidí, kteří s ním přišli do kontaktu. Ať již jimi byli novináři nebo běžní zákazníci, Insignia jim učarovala svou kvalitou a velmi dobrými jízdními vlastnostmi.
Novou Insignii si lze zakoupit s některým ze čtyř dvoulitrových naftových čtyřválců s výkony od 110 do 190 koní. Benzínové agregáty jsou také čtyři, přičemž ten nejvýkonnější o objemu 2.8 litru a se šesti válci má koní rovnou 260.
Vítězství Opelu se koncernu General Motors momentálně náramně hodí. Pod značkou Vauxhall Insignia je totiž tento model prodáván i na britských ostrovech.
Co je ale hlavní, v USA najdeme tento model jako Chevrolet Malibu. A právě Malibu je auto, do kterého v Detroitu vkládají naděje. Americký trh se totiž začíná orientovat na menší a úspornější modely a tím právě Malibu pro ameriku je.
Ford Fiesta, který byl žhavým kandidátem na vítězství, nakonec skončil o bud druhý.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.