Letošní anketa Evropské auto roku byla plná zajímavých vozů. Za všechny jmenujme třeba Škodu Superb, Ford Fiesta nebo Alfa Romeo MiTo. Všem jim ale vytřel zrak Opel se svojí povedenou Insignií.
Opel, patřící pod koncern General Motors, překvapil většinu lidí, kteří s ním přišli do kontaktu. Ať již jimi byli novináři nebo běžní zákazníci, Insignia jim učarovala svou kvalitou a velmi dobrými jízdními vlastnostmi.
Novou Insignii si lze zakoupit s některým ze čtyř dvoulitrových naftových čtyřválců s výkony od 110 do 190 koní. Benzínové agregáty jsou také čtyři, přičemž ten nejvýkonnější o objemu 2.8 litru a se šesti válci má koní rovnou 260.
Vítězství Opelu se koncernu General Motors momentálně náramně hodí. Pod značkou Vauxhall Insignia je totiž tento model prodáván i na britských ostrovech.
Co je ale hlavní, v USA najdeme tento model jako Chevrolet Malibu. A právě Malibu je auto, do kterého v Detroitu vkládají naděje. Americký trh se totiž začíná orientovat na menší a úspornější modely a tím právě Malibu pro ameriku je.
Ford Fiesta, který byl žhavým kandidátem na vítězství, nakonec skončil o bud druhý.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.