Japonská automobilka Nissan rozšírila ponuku motorov pre nový sedemmiestny Nissan Qashqai+2 o zážihový motor s objemom 1,6 l a vznetový motor 1,5 dCi. Na náš trh sa tak dostávajú už v novembri tohto roku namiesto pôvodne plánovaného termínu január 2009.
Nissan Qashqai+2 ponúka v súčasnosti na výber až zo štyroch motorov – z dvoch benzínových a dvoch naftových. Doteraz ho bolo možné zakúpiť s 2-litrovým benzínovým dvojlitrovým motorom s výkonom 103 kW (140 k) či naftovým motorom s rovnakým objemom a výkonom 110 kW (150 k). Novinkami v ponuke motorizácie pre Qashqai+2 sú zážihový motor s objemom 1.6 l s výkonom 84 kW (115 k) a vznetový motor 1.5 dCi s výkonom 78 kW (106 k).
Nový Nissan Qashqai+2 nie je len vylepšením originálneho modelu. Obľúbený crossover je dlhší a vyšší v porovnaní s jeho pôvodnou verziou. Bol skonštruovaný so zreteľom na viac miesta vo vnútri vozidla a väčšiu praktickosť a vďaka pridaniu tretieho radu sedadiel sa stal prvým rodinným crossoverom na našom trhu.
Nissan Qashqai+2 je na slovenskom trhu dostupný v základnej výbave už od 752 000 Sk vrátane DPH.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.