Japonská automobilka Nissan rozšírila ponuku motorov pre nový sedemmiestny Nissan Qashqai+2 o zážihový motor s objemom 1,6 l a vznetový motor 1,5 dCi. Na náš trh sa tak dostávajú už v novembri tohto roku namiesto pôvodne plánovaného termínu január 2009.
Nissan Qashqai+2 ponúka v súčasnosti na výber až zo štyroch motorov – z dvoch benzínových a dvoch naftových. Doteraz ho bolo možné zakúpiť s 2-litrovým benzínovým dvojlitrovým motorom s výkonom 103 kW (140 k) či naftovým motorom s rovnakým objemom a výkonom 110 kW (150 k). Novinkami v ponuke motorizácie pre Qashqai+2 sú zážihový motor s objemom 1.6 l s výkonom 84 kW (115 k) a vznetový motor 1.5 dCi s výkonom 78 kW (106 k).
Nový Nissan Qashqai+2 nie je len vylepšením originálneho modelu. Obľúbený crossover je dlhší a vyšší v porovnaní s jeho pôvodnou verziou. Bol skonštruovaný so zreteľom na viac miesta vo vnútri vozidla a väčšiu praktickosť a vďaka pridaniu tretieho radu sedadiel sa stal prvým rodinným crossoverom na našom trhu.
Nissan Qashqai+2 je na slovenskom trhu dostupný v základnej výbave už od 752 000 Sk vrátane DPH.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.