V poslední době se trh s eko-friendly vozidly a různými hybridy vůbec začal pořádně rozrůstat. Dalším zajímavým vozidlem v tomto oboru je nový Opel Zafira 1.6 CNG s turbodmychadlem. To mu zajišťuje velmi solidní výkon při nízké spotřebě.
Opel má v nabídce hned několik modelů, u kterých najdeme slovo eco. Zafira CNG má být rodinným vozidlem s nízkou spotřebou pro ty, kterým není ekologie cizím pojmem. Po uvedení na trh půjde o nejvýkonnější vozidlo poháněné zemním plynem na světě.
Pod kapotou najdeme benzínový motor o objemu 1.6 litru s turbem. Výkon bude činit velmi slušných 150 koní a kroutící moment vrcholí hodnotou 210 Nm. To není vůbec špatné, zvláště pokud se vyplní sliby automobilky. Ta slibuje provozní náklady až o polovinu nižší než u běžné verze.
To se samozřejmě bude lišit v tom, ve kterém státě žijete a jak vaše vláda zvýhodňuje ekologická paliva a vozidla. Ale i tak půjde o zajímavou nabídku.
Největším trhem pro CNG vozidla je Itálie, proto tam také bude upravená Zafira představena v premiéře na Boloňském autosalonu konajícím se od 5. prosince. Konkurentem jí bude například Fiat Dobló Family, nabízející také variantu s pohonem na stlačený zemní plyn.
Dojezd čistě na plyn bude asi 370 km, spolu s benzínovou nádrží o objemu 14 litrů se trasa prodlouží asi o dalších 150 km. Celkem v autě najdeme čtyři palivové nádrže. Zafira totiž zládne spalovat i bio-methan.
Do prodeje by se Opel Zafira 1.6 CNG Turbo měla dostat v lednu příštího roku.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.