V poslední době se trh s eko-friendly vozidly a různými hybridy vůbec začal pořádně rozrůstat. Dalším zajímavým vozidlem v tomto oboru je nový Opel Zafira 1.6 CNG s turbodmychadlem. To mu zajišťuje velmi solidní výkon při nízké spotřebě.
Opel má v nabídce hned několik modelů, u kterých najdeme slovo eco. Zafira CNG má být rodinným vozidlem s nízkou spotřebou pro ty, kterým není ekologie cizím pojmem. Po uvedení na trh půjde o nejvýkonnější vozidlo poháněné zemním plynem na světě.
Pod kapotou najdeme benzínový motor o objemu 1.6 litru s turbem. Výkon bude činit velmi slušných 150 koní a kroutící moment vrcholí hodnotou 210 Nm. To není vůbec špatné, zvláště pokud se vyplní sliby automobilky. Ta slibuje provozní náklady až o polovinu nižší než u běžné verze.
To se samozřejmě bude lišit v tom, ve kterém státě žijete a jak vaše vláda zvýhodňuje ekologická paliva a vozidla. Ale i tak půjde o zajímavou nabídku.
Největším trhem pro CNG vozidla je Itálie, proto tam také bude upravená Zafira představena v premiéře na Boloňském autosalonu konajícím se od 5. prosince. Konkurentem jí bude například Fiat Dobló Family, nabízející také variantu s pohonem na stlačený zemní plyn.
Dojezd čistě na plyn bude asi 370 km, spolu s benzínovou nádrží o objemu 14 litrů se trasa prodlouží asi o dalších 150 km. Celkem v autě najdeme čtyři palivové nádrže. Zafira totiž zládne spalovat i bio-methan.
Do prodeje by se Opel Zafira 1.6 CNG Turbo měla dostat v lednu příštího roku.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.