V poslední době se trh s eko-friendly vozidly a různými hybridy vůbec začal pořádně rozrůstat. Dalším zajímavým vozidlem v tomto oboru je nový Opel Zafira 1.6 CNG s turbodmychadlem. To mu zajišťuje velmi solidní výkon při nízké spotřebě.
Opel má v nabídce hned několik modelů, u kterých najdeme slovo eco. Zafira CNG má být rodinným vozidlem s nízkou spotřebou pro ty, kterým není ekologie cizím pojmem. Po uvedení na trh půjde o nejvýkonnější vozidlo poháněné zemním plynem na světě.
Pod kapotou najdeme benzínový motor o objemu 1.6 litru s turbem. Výkon bude činit velmi slušných 150 koní a kroutící moment vrcholí hodnotou 210 Nm. To není vůbec špatné, zvláště pokud se vyplní sliby automobilky. Ta slibuje provozní náklady až o polovinu nižší než u běžné verze.
To se samozřejmě bude lišit v tom, ve kterém státě žijete a jak vaše vláda zvýhodňuje ekologická paliva a vozidla. Ale i tak půjde o zajímavou nabídku.
Největším trhem pro CNG vozidla je Itálie, proto tam také bude upravená Zafira představena v premiéře na Boloňském autosalonu konajícím se od 5. prosince. Konkurentem jí bude například Fiat Dobló Family, nabízející také variantu s pohonem na stlačený zemní plyn.
Dojezd čistě na plyn bude asi 370 km, spolu s benzínovou nádrží o objemu 14 litrů se trasa prodlouží asi o dalších 150 km. Celkem v autě najdeme čtyři palivové nádrže. Zafira totiž zládne spalovat i bio-methan.
Do prodeje by se Opel Zafira 1.6 CNG Turbo měla dostat v lednu příštího roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.