Baja Volkswagen Touareg TDI Trophy Truck, to je název naprosto překopaného SUV tak, aby mohl závodit. Z původního luxusního Volkswagenu toho příliš nezbylo, skoro se mi chce říct, že kromě motoru nezbylo vůbec nic.
Je jasné, že tohle je závodní speciál. Uprostřed umístěný motor je Volkswagenův 5,0 V10 TDI s monstrózním výkonem 500 koní a ještě šílenějším točivým momentem 850 Nm. U závodního speciálu nebude s podivem, že je spřažen se šestistupňovou sekvenční převodovkou.
Zajímavá je palivová nádrž, má totiž objem 240 litrů, to by byl panečku dojezd.
Výkon přidává dvojice turbodmychadel Garett s maximálním plnícím tlakem 2,94 baru.
Speciál je určen pro pouštní závody a bude odhalen na autosalonu v LA, který začne již brzy. Má za úkol také propagovat motory TDI na americkém kontinentě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.