Baja Volkswagen Touareg TDI Trophy Truck, to je název naprosto překopaného SUV tak, aby mohl závodit. Z původního luxusního Volkswagenu toho příliš nezbylo, skoro se mi chce říct, že kromě motoru nezbylo vůbec nic.
Je jasné, že tohle je závodní speciál. Uprostřed umístěný motor je Volkswagenův 5,0 V10 TDI s monstrózním výkonem 500 koní a ještě šílenějším točivým momentem 850 Nm. U závodního speciálu nebude s podivem, že je spřažen se šestistupňovou sekvenční převodovkou.
Zajímavá je palivová nádrž, má totiž objem 240 litrů, to by byl panečku dojezd.
Výkon přidává dvojice turbodmychadel Garett s maximálním plnícím tlakem 2,94 baru.
Speciál je určen pro pouštní závody a bude odhalen na autosalonu v LA, který začne již brzy. Má za úkol také propagovat motory TDI na americkém kontinentě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.