Po velkém úspěchu Audi s velkým sportovním vozem R8 se ihned začalo mluvit o tom, že tento velký a silný vůz by měl dostat menší, levnější a dostupnější variantu. O původně zavrhnutém projektu se opět mluví.
Zprávu o obnovení výroby přinesl britský magazín Autonews, který obvykle bývá velmi dobře informovaný.
Malé R4 bylo často zavrhováno a sama automobilka ho zamlčela, když tiskový mluvčí ještě před pár měsíci prohlašoval, že R4 nikdy nebylo v plánu. Podle informací Autonewsu ovšem bylo.
Proč ho nevyrábět? Důvod je prostý, Audi je vlastněno Volkswagenem a Volkswagen zase z čím dál větší části vlastní Porsche. Porsche má v kategorii menšího vozu s motorem uprostřed své koně, Boxster a Cayman, což by mohlo znamenat vzájemnou kanibalizaci.
Audi R4 by mělo na rozdíl od Porsche mít pohon všech kol, který bude vycházet z tradičního Quattra. Pod kapotou by se mohla objevit řada koncernových motorů od 2,0 TFSI výše. R4 by vyplnila mezeru mezi R8 a TT.
Podle informací Autonewsu se navíc chystá i model umístěný mezi R4 a R8, mělo by jím být R6, které by útočilo na novodobou generaci Jaguaru E type.
Jako z říše scifi potom zní informace o tom, že řadu by měl doplnit vrcholně sportovní automobil R10.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?