Po velkém úspěchu Audi s velkým sportovním vozem R8 se ihned začalo mluvit o tom, že tento velký a silný vůz by měl dostat menší, levnější a dostupnější variantu. O původně zavrhnutém projektu se opět mluví.
Zprávu o obnovení výroby přinesl britský magazín Autonews, který obvykle bývá velmi dobře informovaný.
Malé R4 bylo často zavrhováno a sama automobilka ho zamlčela, když tiskový mluvčí ještě před pár měsíci prohlašoval, že R4 nikdy nebylo v plánu. Podle informací Autonewsu ovšem bylo.
Proč ho nevyrábět? Důvod je prostý, Audi je vlastněno Volkswagenem a Volkswagen zase z čím dál větší části vlastní Porsche. Porsche má v kategorii menšího vozu s motorem uprostřed své koně, Boxster a Cayman, což by mohlo znamenat vzájemnou kanibalizaci.
Audi R4 by mělo na rozdíl od Porsche mít pohon všech kol, který bude vycházet z tradičního Quattra. Pod kapotou by se mohla objevit řada koncernových motorů od 2,0 TFSI výše. R4 by vyplnila mezeru mezi R8 a TT.
Podle informací Autonewsu se navíc chystá i model umístěný mezi R4 a R8, mělo by jím být R6, které by útočilo na novodobou generaci Jaguaru E type.
Jako z říše scifi potom zní informace o tom, že řadu by měl doplnit vrcholně sportovní automobil R10.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.