Už sériový Nissan GT-R je pěkně divoký stroj, japoncům se ale nezdál zběsilý až tak, jak by mohl být. Pustili se tedy do úprav a výsledkem je GT-R Spec V. Pojďme se tedy podívat co si na nás přichystali v zemi vycházejícícho slunce.
Předem vám prozradím, že toho zatím moc nevíme. Oficiální představení je očekáváno na Nismo festivalu konajícím se koncem měsíce na ostrově Fuji. Co tedy zatím prosáklo?
Hlavní a asi i nejpodstatnější změnou je samozřejmě navýšení výkonu oproti 'standartní' GT-R. Spekuluje se o nárůstu až 100 koní, a to díky kompletně novému výfukovému systému, větším turbům a upravené ECU jednotce. Přesný počet koní vašeho konkrétního auta vám ale prodejce stejně neřekne. Každý z motorů je totiž ručně kompletován a přesně sladěn s každou konkrétní převodovkou. Některé z prvků karoserie jsou nahrazeny karbonovými díly kvůli redukci hmotnosti.
Dále byly upraveny brzdy a poladěny tlumiče. Navrch k tomu dostanete také nová kola.
Cena bude samozřejmě vyšší, pravděbodoně o 2 000 000 Yenů. Celková cena se tak dostane na ekvivalent 123 000 Euro.
V Japonsku se Spec V začne prodávat pravděbodobně na přelomu ledna a února příštího roku. Datum exportu do jiných zemí zatím není znám.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.