Už sériový Nissan GT-R je pěkně divoký stroj, japoncům se ale nezdál zběsilý až tak, jak by mohl být. Pustili se tedy do úprav a výsledkem je GT-R Spec V. Pojďme se tedy podívat co si na nás přichystali v zemi vycházejícícho slunce.
Předem vám prozradím, že toho zatím moc nevíme. Oficiální představení je očekáváno na Nismo festivalu konajícím se koncem měsíce na ostrově Fuji. Co tedy zatím prosáklo?
Hlavní a asi i nejpodstatnější změnou je samozřejmě navýšení výkonu oproti 'standartní' GT-R. Spekuluje se o nárůstu až 100 koní, a to díky kompletně novému výfukovému systému, větším turbům a upravené ECU jednotce. Přesný počet koní vašeho konkrétního auta vám ale prodejce stejně neřekne. Každý z motorů je totiž ručně kompletován a přesně sladěn s každou konkrétní převodovkou. Některé z prvků karoserie jsou nahrazeny karbonovými díly kvůli redukci hmotnosti.
Dále byly upraveny brzdy a poladěny tlumiče. Navrch k tomu dostanete také nová kola.
Cena bude samozřejmě vyšší, pravděbodoně o 2 000 000 Yenů. Celková cena se tak dostane na ekvivalent 123 000 Euro.
V Japonsku se Spec V začne prodávat pravděbodobně na přelomu ledna a února příštího roku. Datum exportu do jiných zemí zatím není znám.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.