Už sériový Nissan GT-R je pěkně divoký stroj, japoncům se ale nezdál zběsilý až tak, jak by mohl být. Pustili se tedy do úprav a výsledkem je GT-R Spec V. Pojďme se tedy podívat co si na nás přichystali v zemi vycházejícícho slunce.
Předem vám prozradím, že toho zatím moc nevíme. Oficiální představení je očekáváno na Nismo festivalu konajícím se koncem měsíce na ostrově Fuji. Co tedy zatím prosáklo?
Hlavní a asi i nejpodstatnější změnou je samozřejmě navýšení výkonu oproti 'standartní' GT-R. Spekuluje se o nárůstu až 100 koní, a to díky kompletně novému výfukovému systému, větším turbům a upravené ECU jednotce. Přesný počet koní vašeho konkrétního auta vám ale prodejce stejně neřekne. Každý z motorů je totiž ručně kompletován a přesně sladěn s každou konkrétní převodovkou. Některé z prvků karoserie jsou nahrazeny karbonovými díly kvůli redukci hmotnosti.
Dále byly upraveny brzdy a poladěny tlumiče. Navrch k tomu dostanete také nová kola.
Cena bude samozřejmě vyšší, pravděbodoně o 2 000 000 Yenů. Celková cena se tak dostane na ekvivalent 123 000 Euro.
V Japonsku se Spec V začne prodávat pravděbodobně na přelomu ledna a února příštího roku. Datum exportu do jiných zemí zatím není znám.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.