Renault zveřejnil své plány na expanzi v oblasti elektromobilů. Trojice novinek bude představena do čtyř let tak, aby mohla být plně využita po dobu olympiády v Londýně, která se bude konat v roce 2012.
Prvním a nám již známým vozem bude elektromobil založený na MPV Kangoo Be Bop. Koncept byl k vidění již na autosalonu v Paříži. Právě ten by měl na olympiádě v Londýně přepravovat sportovce ze sportoviště do olympijské vesničky a zpět.
Druhý model bude založen na budoucí generaci Méganu sedan,
Třetí bude malý vůz, který se nebude zakládat na žádné současné platformě.
Vozy by měly být vybaveny zajímavou technologií umožňující rychlé vyměnění baterie ve speciální stanici. Každé auto bude vybaveno systémem GPS, který řidiče navede k nejbližší stanici. Takováto výměna nepotrvá déle než 5 minut a měla by vystačit na alespoň 100 km.
Možnost nabíjení baterie přes noc bude přirozeně zachována.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.