Benzín nebo naftu, co jiného… Chce se asi každému odpovědět. Jenže není benzín jako benzín a není nafta jako nafta. Česká obchodní inspekce o tom ví své.
Asi každý desátý řidič tankuje na českých pumpách nekvalitní benzín nebo naftu. Riziko se týká především majitelů benzínových motorů. U nafty se nedostatky objevují méně často. Nekvalitní benzín nebo nafta byly na trhu vždy, ale v posledním roce se kvalita ještě více zhoršila.
Zatímco v první polovině roku nevyhovělo testům 5,2 procenta odebraných vzorků pohonných hmot, v srpnu pak už nevyhovělo 7,2 procento. A k největšímu poklesu kvality došlo nyní na podzim, kdy testům nevyhovělo 7,9 procent.
Podle odborníků žádný ze vzorků benzínu nebyl natolik nekvalitní, že by mohl vozidlo přímo poškodit.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.