Benzín nebo naftu, co jiného… Chce se asi každému odpovědět. Jenže není benzín jako benzín a není nafta jako nafta. Česká obchodní inspekce o tom ví své.
Asi každý desátý řidič tankuje na českých pumpách nekvalitní benzín nebo naftu. Riziko se týká především majitelů benzínových motorů. U nafty se nedostatky objevují méně často. Nekvalitní benzín nebo nafta byly na trhu vždy, ale v posledním roce se kvalita ještě více zhoršila.
Zatímco v první polovině roku nevyhovělo testům 5,2 procenta odebraných vzorků pohonných hmot, v srpnu pak už nevyhovělo 7,2 procento. A k největšímu poklesu kvality došlo nyní na podzim, kdy testům nevyhovělo 7,9 procent.
Podle odborníků žádný ze vzorků benzínu nebyl natolik nekvalitní, že by mohl vozidlo přímo poškodit.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.