Na každém kousku Zeměkoule mají lidé trochu jiný vkus. Právě toho se týká i nová dodávka od Nissanu, která je určena pro nám trochu vzdálený trh americký. Však se od těch evropských dodávek pořádně liší.
O novém konceptu toho příliš nevíme. Jeho oficiální premiéra je naplánována na lednový autosalon v Detroitu, kde se snad dozvíme více informací.
Nissan chce na severoamerický trh dodat tři řady užitkových vozidel, přičemž NV2500 bude první z nich. Ačkoliv se to podle skici nezdá, mělo by to být poměrně velké auto. Vyplnit by mělo mezeru mezi Fordem Transit Connect a Dodgem Sprinter, který se v Evropě prodává jako Mercedes Sprinter.
Novinka je zbrusu nově navržená, nezakládá se na ničem současném a je určena speciálně pro USA. bude tam také vyráběna, konkrétně v továrně v Cantonu, stát Mississippi.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.