Tak přesně tato věta bude od nového roku děsit všechny řidiče, kteří neplatí za svůj vůz povinné ručení. Zatímco ještě dnes mají navrch řidiči před Českou kanceláří pojistitelů, od nového roku, díky novele zákona o povinném ručení, se role obrátí.
Změna zákona nepotěší asi 800 tisíc řidičů, kteří neplatí povinné ručení. A pozornosti neujde žádný. Česká kancelář si totiž údaje z registru vozidel porovnává s údaji o pojištěných autech od jednotlivých pojišťoven.
Řidiči dostanou ještě šanci v podobě varovného dopisu z ČKP. Zde se řidič dočte, že pokud neuhradí poplatek nebo neprokáže, že má svůj vůz pojištěný, pak jej může navštívit také exekutor.
Pokud se chtějí řidiči vyhnout pokutám, musí částku zaplatit ještě před novým rokem. Vzhledem k tomu, že informace ČKP jsou celkem přesné, nevyplatí se čekat a doufat, že zrovna na nás zapomenou.
Například řidič Škody Favorit bude muset za každý den, kdy nezaplatil, dát do fondu 50 korun. Za každý měsíc neplacení tak bude muset zaplatit patnáct set korun. To je mnohem více, než ve skutečnosti povinné ručen stojí.
"Dobrovolnému" příspěvku se řidiči vyhnou jen tehdy, pokud zaplatí povinné ručení dříve než vstoupí novela zákona v platnost.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.