Tak přesně tato věta bude od nového roku děsit všechny řidiče, kteří neplatí za svůj vůz povinné ručení. Zatímco ještě dnes mají navrch řidiči před Českou kanceláří pojistitelů, od nového roku, díky novele zákona o povinném ručení, se role obrátí.
Změna zákona nepotěší asi 800 tisíc řidičů, kteří neplatí povinné ručení. A pozornosti neujde žádný. Česká kancelář si totiž údaje z registru vozidel porovnává s údaji o pojištěných autech od jednotlivých pojišťoven.
Řidiči dostanou ještě šanci v podobě varovného dopisu z ČKP. Zde se řidič dočte, že pokud neuhradí poplatek nebo neprokáže, že má svůj vůz pojištěný, pak jej může navštívit také exekutor.
Pokud se chtějí řidiči vyhnout pokutám, musí částku zaplatit ještě před novým rokem. Vzhledem k tomu, že informace ČKP jsou celkem přesné, nevyplatí se čekat a doufat, že zrovna na nás zapomenou.
Například řidič Škody Favorit bude muset za každý den, kdy nezaplatil, dát do fondu 50 korun. Za každý měsíc neplacení tak bude muset zaplatit patnáct set korun. To je mnohem více, než ve skutečnosti povinné ručen stojí.
"Dobrovolnému" příspěvku se řidiči vyhnou jen tehdy, pokud zaplatí povinné ručení dříve než vstoupí novela zákona v platnost.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.