Tak přesně tato věta bude od nového roku děsit všechny řidiče, kteří neplatí za svůj vůz povinné ručení. Zatímco ještě dnes mají navrch řidiči před Českou kanceláří pojistitelů, od nového roku, díky novele zákona o povinném ručení, se role obrátí.
Změna zákona nepotěší asi 800 tisíc řidičů, kteří neplatí povinné ručení. A pozornosti neujde žádný. Česká kancelář si totiž údaje z registru vozidel porovnává s údaji o pojištěných autech od jednotlivých pojišťoven.
Řidiči dostanou ještě šanci v podobě varovného dopisu z ČKP. Zde se řidič dočte, že pokud neuhradí poplatek nebo neprokáže, že má svůj vůz pojištěný, pak jej může navštívit také exekutor.
Pokud se chtějí řidiči vyhnout pokutám, musí částku zaplatit ještě před novým rokem. Vzhledem k tomu, že informace ČKP jsou celkem přesné, nevyplatí se čekat a doufat, že zrovna na nás zapomenou.
Například řidič Škody Favorit bude muset za každý den, kdy nezaplatil, dát do fondu 50 korun. Za každý měsíc neplacení tak bude muset zaplatit patnáct set korun. To je mnohem více, než ve skutečnosti povinné ručen stojí.
"Dobrovolnému" příspěvku se řidiči vyhnou jen tehdy, pokud zaplatí povinné ručení dříve než vstoupí novela zákona v platnost.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.