Jedna z nejslavnějších ladičských firem na celém kontinentu lemovaným tichým a atlantickým oceánem, Saleen, bude s největší pravděpodobností na prodej.
Zakladatel společnosti, Steve Saleen, před necelým rokem shledal, že ladění aut je nuda a dovoz čínských pick-upů bude mnohem větší adrenalin. Odešel proto z firmy, které sám dal jméno, přesunul se do firmy nové a k tomu, aby se po nocích nenudil, si založil i novou ladičskou firmu, SMS.
Saleen ladí klasické ameriky jako Chevrolety Corvette a Fordy Mustang. Krom toho se v dílnách této společnosti vyrábějí i supersporty S7, ke kterým možná přibudou i další.
Nyní bude Saleen s největší pravděpodobností na prodej. Důvody neznáme, je možné, že se pod nimi podepisuje současná krize. Každopádně zadala externí firmě za úkol vypracovat možnou strategii a možnost prodeje sebe sama.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.