Zatímco ještě před několika týdny měli majitelé čerpacích stanic doslova posvícení, nyní se karta otočila ve prospěch řidičů. Ceny benzínu jsou v těchto dnech nejnižší za poslední rok a půl. Za cenovým poklesem stojí pokles cen ropy.
Marže na litru benzínu nebo nafty se v lepších časech pohybuje až o korunu výš než v současné době. Pokud ale klesá cena pohonných látek ve velkoobchodech, prodejci paliv zažívají chudší dny.
Avšak dočasné zlevnění benzínu nijak výrazně neovlivňuje zájem nebo nezájem řidičů o benzín. Větší vliv má menší světový hospodářský růst a problémy na finančním trhu. Například zpomalení ekonomiky pravděpodobně ovlivní i cenu nafty, která je u nás nyní dražší než benzín.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.