Dva největší americké automobilové koncerny, General Motors a Ford, oznámily výsledky svých hospodaření za třetí čtvrtletí roku 2008. Nějaké zázračné zisky a výborné výsledky asi čekal jen ten největší optimista.
Po loňských katastrofálních výsledcích jsou ty letošní o kus příznivější, ačkoliv ne tak docela. Ztráta je sice stále vysoká, nicméně menší než loni.
General Motors vykázal ztrátu 2,5 miliardy dolarů, což je as 48,8 miliardy korun. Oproti loňským 42 miliardám dolarů (830 mld Kč) za stejné období je to výsledek lepší, ovšem nikterak příznivý. Koncern doufá, že z krize pomůže i nově otevíraná továrna v Rusku.
Prodeje poklesly o 11% na 2,1 milionu aut za čtvrtletí, tržby klesly z 43,7 na 37,9 miliardy dolarů (z 850 na 740 miliard Kč).
Ford vykázal ztrátu "pouhých" 129 milionů dolarů, tedy 2,5 miliardy korun. Loni ve stejném období činila ztráta 380 milionu dolarů (7,4 mld Kč)
Tržby klesly o celou čtvrtinu na 32,1 miliardy dolarů (626 miliard Kč), svůj podíl na tom ovšem má odprodej Land Roveru, Jaguaru a Aston Martinu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.