Dva největší americké automobilové koncerny, General Motors a Ford, oznámily výsledky svých hospodaření za třetí čtvrtletí roku 2008. Nějaké zázračné zisky a výborné výsledky asi čekal jen ten největší optimista.
Po loňských katastrofálních výsledcích jsou ty letošní o kus příznivější, ačkoliv ne tak docela. Ztráta je sice stále vysoká, nicméně menší než loni.
General Motors vykázal ztrátu 2,5 miliardy dolarů, což je as 48,8 miliardy korun. Oproti loňským 42 miliardám dolarů (830 mld Kč) za stejné období je to výsledek lepší, ovšem nikterak příznivý. Koncern doufá, že z krize pomůže i nově otevíraná továrna v Rusku.
Prodeje poklesly o 11% na 2,1 milionu aut za čtvrtletí, tržby klesly z 43,7 na 37,9 miliardy dolarů (z 850 na 740 miliard Kč).
Ford vykázal ztrátu "pouhých" 129 milionů dolarů, tedy 2,5 miliardy korun. Loni ve stejném období činila ztráta 380 milionu dolarů (7,4 mld Kč)
Tržby klesly o celou čtvrtinu na 32,1 miliardy dolarů (626 miliard Kč), svůj podíl na tom ovšem má odprodej Land Roveru, Jaguaru a Aston Martinu.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.