SEAT získal s novou Ibizou „Zlatý volant“ v kategorii malých vozů. Na slavnostním vyhlášení v Berlíně byla této novince španělské značky udělena jedna z nejprestižnějších cen v Německu.
Ibiza byla vyhlášena za celkového vítěze porotou složenou z techniků, testovacích jezdců a několika členů redakce a čtenářů časopisu „Bild am Sonntag“.
Během slavnostního předávání cen prohlásil Frank Bekemeier, viceprezident značky SEAT zodpovědný za výzkum a vývoj, že „ocenění ‚Zlatý volant‘ pro Ibizu je velká pocta pro celý tým, který tento vůz vyvíjel a uvedl na trh. Jménem týmu SEAT bych rád poděkoval porotě a tisícům čtenářů časopisu ‚Bild am Sonntag‘, kteří se zúčastnili hlasování. Nová Ibiza, dynamický vůz zaměřený na kvalitu, znamená pro SEAT bezpochyby bod obratu, neboť jsme s ní stanovili nové standardy pro značku SEAT.“
Je to podruhé, co SEAT obdržel tuto významnou cenu. Jako první získala „Zlatý volant“ Arosa v roce 1997. Rolf Dielenschneider, manažer německého zastoupení SEAT Deutschland GmbH, prohlásil, že „tato cena má obzvlášť velký význam, protože Ibiza zvítězila v mimořádně silné konkurenci. Kromě toho je ‚Zlatý volant‘ silným argumentem pro zákazníky, kteří si kupují své první auto.“
V kategorii malých vozů se vybíralo z celkem devíti vozů, z nichž pět se dostalo do velkého finále díky hlasům od čtenářů časopisu „Bild am Sonntag“. Během testovacích jízd hodnotili testovací jezdci výkon motoru a jízdní vlastnosti, zatímco celebrity posuzovaly design vozů, komfort a ovladatelnost. Nakonec porota techniků ocenila bezpečnostní prvky, úroveň emisí a nákladů. Intenzivní testování probíhalo v říjnu na italské testovací dráze Balocco.
V porotě byli, mimo jiné, Walter Röhrl, Jutta Kleinschmidt, Klaus Ludwig, Hans Joachim Stuck, Frank Elstner, Kai Pflaume, Nazan Eches a šéfredaktor časopisu „Auto Bild“ Bernd Wieland. - Seat -
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.