SEAT získal s novou Ibizou „Zlatý volant“ v kategorii malých vozů. Na slavnostním vyhlášení v Berlíně byla této novince španělské značky udělena jedna z nejprestižnějších cen v Německu.
Ibiza byla vyhlášena za celkového vítěze porotou složenou z techniků, testovacích jezdců a několika členů redakce a čtenářů časopisu „Bild am Sonntag“.
Během slavnostního předávání cen prohlásil Frank Bekemeier, viceprezident značky SEAT zodpovědný za výzkum a vývoj, že „ocenění ‚Zlatý volant‘ pro Ibizu je velká pocta pro celý tým, který tento vůz vyvíjel a uvedl na trh. Jménem týmu SEAT bych rád poděkoval porotě a tisícům čtenářů časopisu ‚Bild am Sonntag‘, kteří se zúčastnili hlasování. Nová Ibiza, dynamický vůz zaměřený na kvalitu, znamená pro SEAT bezpochyby bod obratu, neboť jsme s ní stanovili nové standardy pro značku SEAT.“
Je to podruhé, co SEAT obdržel tuto významnou cenu. Jako první získala „Zlatý volant“ Arosa v roce 1997. Rolf Dielenschneider, manažer německého zastoupení SEAT Deutschland GmbH, prohlásil, že „tato cena má obzvlášť velký význam, protože Ibiza zvítězila v mimořádně silné konkurenci. Kromě toho je ‚Zlatý volant‘ silným argumentem pro zákazníky, kteří si kupují své první auto.“
V kategorii malých vozů se vybíralo z celkem devíti vozů, z nichž pět se dostalo do velkého finále díky hlasům od čtenářů časopisu „Bild am Sonntag“. Během testovacích jízd hodnotili testovací jezdci výkon motoru a jízdní vlastnosti, zatímco celebrity posuzovaly design vozů, komfort a ovladatelnost. Nakonec porota techniků ocenila bezpečnostní prvky, úroveň emisí a nákladů. Intenzivní testování probíhalo v říjnu na italské testovací dráze Balocco.
V porotě byli, mimo jiné, Walter Röhrl, Jutta Kleinschmidt, Klaus Ludwig, Hans Joachim Stuck, Frank Elstner, Kai Pflaume, Nazan Eches a šéfredaktor časopisu „Auto Bild“ Bernd Wieland. - Seat -
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.