Společnost EuroNCAP, která se v Evropě zabývá nárazovými testy aut, oznámila detaily svého pozměněného hodnocení, které připravila pro rok 2009. Důležitou změnou je hodnocení bezpečnostní výbavy jako ESP.
O změně metodiky jsme informovali již v srpnu v tomto článku, nyní zkušebna vypustila detaily této úpravy.
Důležitá je informace, že s novou metodikou již žádný vůz nedosáhne plných pěti hvězdiček, pokud nebude sériově a v základní výbavě vybaven stabilizačním systémem ESP nebo jeho obdobou. Stabilizační systém umí účinně potlačit začínající smyk a pomoci tak řidiči zvládnout krizový vyhýbací manévr, špatně odhadnutou zatáčku nebo neočekávaný led na silnici. Proto jej EuroNCAP považuje za zásadní.
Je pravděpodobné, že tato změna vyvolá zrychlený přesun této technologie i do segmentu levnějších aut, kde je zatím za příplatek, pokud vůbec je.
Do hlavního hodnocení se nově promítnou i dvě stávající kategorie, které byly hodnoceny samostatně, totiž ochrana chodců a ochrana dětí v doporučených sedačkách. Novinkou v testech bude test sedadel, který zjistí jak jejich konstrukce dokáže zabránit jevu zvanému whiplash, tedy poranění v oblasti krku, které se stává při nárazu zezadu.
Kritéria samotných nárazů zepředu a z boku nebyla změněna, hlavní změnou je tedy odlišné počítání.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.