Společnost EuroNCAP, která se v Evropě zabývá nárazovými testy aut, oznámila detaily svého pozměněného hodnocení, které připravila pro rok 2009. Důležitou změnou je hodnocení bezpečnostní výbavy jako ESP.
O změně metodiky jsme informovali již v srpnu v tomto článku, nyní zkušebna vypustila detaily této úpravy.
Důležitá je informace, že s novou metodikou již žádný vůz nedosáhne plných pěti hvězdiček, pokud nebude sériově a v základní výbavě vybaven stabilizačním systémem ESP nebo jeho obdobou. Stabilizační systém umí účinně potlačit začínající smyk a pomoci tak řidiči zvládnout krizový vyhýbací manévr, špatně odhadnutou zatáčku nebo neočekávaný led na silnici. Proto jej EuroNCAP považuje za zásadní.
Je pravděpodobné, že tato změna vyvolá zrychlený přesun této technologie i do segmentu levnějších aut, kde je zatím za příplatek, pokud vůbec je.
Do hlavního hodnocení se nově promítnou i dvě stávající kategorie, které byly hodnoceny samostatně, totiž ochrana chodců a ochrana dětí v doporučených sedačkách. Novinkou v testech bude test sedadel, který zjistí jak jejich konstrukce dokáže zabránit jevu zvanému whiplash, tedy poranění v oblasti krku, které se stává při nárazu zezadu.
Kritéria samotných nárazů zepředu a z boku nebyla změněna, hlavní změnou je tedy odlišné počítání.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.