Americké automobilky mohou od včerejšího dne žádat státní úřady o poskytnutí milionových dotací na vývoj ekologických vozů tak, aby zůstaly konkurenceschopné i ve srovnání s Japonskými a Evropskými automobilkami.
Americká vláda vyhradila celkem 25 miliard dolarů na pomoc tamním automobilkám s reorganizací a počínaje včerejškem mohou úřady žádat o půjčku na pokrytí nákladů na vývoj a výrobu malých vozů a hybridů.
Půjčky budou velmi příznivě úročeny a mají strategickému průmyslovému odvětví pomoct se opět postavit na nohy.
O tom, že automobilový průmysl v USA se potýká s krizí snad ještě větších rozměrů než ta, o které se mluví po celém světě, jsme již informovali. Prudký nárůst ceny ropy a od ní odvíjející se nárůst ceny benzínu způsobil situaci ne nepodobnou ropným šokům z minulého století.
Se zvyšováním cen nastal masový odklon od tradičně robustních amerických aut k subtilnějším autům, které ovšem tamní automobilky neměly ve svých nabídkách a pokud ano, spíš okrajově. Vzrostl i zájem o hybridy.
Neodpustím si zmínění trochu paradoxní situace. V těchto měsících zazívá americký trh příliv novodobých muscle cars jako Dodge Challenger a nový Ford Mustang a to ve chvíli, kdy probíhá krize, která je připodobňována ke starší krizi, která éru muscle cars pohřbila.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.