Automobilkám se nedaří a pociťuje to i tuzemská Škoda. Kvůli sníženému zájmu o auta s okřídleným šípem ve znaku bude výroba v různých závodech po několik dní stát tak, aby se trochu vyprázdnily přeplněné sklady.
S informací o odstávce přišel jako první portál iDnes.cz, později ji s odvoláním na agenturu ČTK přinesly i další zpravodajské servery.
První odstávka proběhla ve škodovce už v září, kvůli ní se nevyrobilo 13 tisíc aut. Lidé zůstali doma za 75 % platu. Druhá odstávka by měla být ještě větší.
Výroba bude omezena u všech modelů kromě nového Superbu, který se jako novinka prodává dobře. Nevyrobí se 18 tisíc aut. Automobilka uvažuje o omezení výroby některých továren mimo území ČR, například na Slovensku.
Tuzemská ekonomika v tuto chvíli pocítí spíše výpadek odbytu subdodavatelů.
Jednání zatím pokračují o odměně zaměstnanců, kteří zůstanou doma, automobilka jim chce dát 60% původní mzdy, odbory chtějí více. Odstávky budou v různých závodech probíhat v různých termínech v listopadu a prosinci.
Další důležitý výrobce, TPCA v Kolíně, který vyrábí malý Peugeot 107, Citroen C1 a Toyotu Aygo, zatím problémy nehlásí a ani Hyundai zatím neinformoval o poklesu prodejů modelu i30, který se v těchto dnech začíná vyrábět v Nošovicích.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.