BMW vydalo prohlášení, že ačkoliv se koncept CS původně měl dočkat výroby, jeho vývoj byl nakonec zastaven. Za všechno mohou slabé hospodářské výsledky posledních období, které nutí automobilku více přemýšlet.
BMW ohlásilo své ekonomické výsledky za třetí čtvrtletí a ty nejsou vůbec pěkné. Automobilce klesl zisk o 63%. Reakce na tohle číslo se dostavila rychle, automobilka zavrhla výrobu elegantního konceptu CS.
Podle oficiálního tiskového vyjádření se těžiště výroby přesune dále k modelům, na kterých má automobilka největší zisk a okrajové jako CS budou muset počkat na lepší časy.
Otazníky tak visí nad supersportem M1 i nad výkonnými verzemi M ať již u sedanů, nebo u SUV X5 a X6.
Koncept CS se představil v dubnu 2007 jako koncept pro autosalon v Šanghaji, měl představovat luxusní a zároveň sportovní vůz, který by zaútočil na pozice Maserati Quattroporte. Zda se jeho výroby dočkáme někdy časem, to napoví až situace ve světové ekonomice příštích let.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.