S novými motory od Hyundai Motor Company se v poslední době roztrhl pytel. Nedávno ohlášenou vysokovýkonovou V6 Lambda RS střída dnes oznámený diesel o objemu 2.2 litru. Výkon mu mohou závidět všichni evropští konkurenti.
Za svůj výkon se tento motor rozhodně stydět nemusí. Konkrétně 184 koní a k tomu 390 Nm zní velmi pěkně. Tato pohonná jednotka má nahradit dosud používané motory 2.0 CRDi a 2.2 CRDi s výkony 140 respektive 155 koní.
Tyto pohonné jednotky jsou používány v modelech i30, Sonata, Tuscon, Grandeur a Santa-Fe. Stejné motory používá také sesterská automobilka Kia.
Jestli bude výše zmíněný nový motor nasazen do všech těchto automobilů prozatím není jasné. Potvrzen byl prozatím pro modely Sonata a Tuscon. K dispozici bude pro modelovou řadu roku 2010.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.