S novými motory od Hyundai Motor Company se v poslední době roztrhl pytel. Nedávno ohlášenou vysokovýkonovou V6 Lambda RS střída dnes oznámený diesel o objemu 2.2 litru. Výkon mu mohou závidět všichni evropští konkurenti.
Za svůj výkon se tento motor rozhodně stydět nemusí. Konkrétně 184 koní a k tomu 390 Nm zní velmi pěkně. Tato pohonná jednotka má nahradit dosud používané motory 2.0 CRDi a 2.2 CRDi s výkony 140 respektive 155 koní.
Tyto pohonné jednotky jsou používány v modelech i30, Sonata, Tuscon, Grandeur a Santa-Fe. Stejné motory používá také sesterská automobilka Kia.
Jestli bude výše zmíněný nový motor nasazen do všech těchto automobilů prozatím není jasné. Potvrzen byl prozatím pro modely Sonata a Tuscon. K dispozici bude pro modelovou řadu roku 2010.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.