S novými motory od Hyundai Motor Company se v poslední době roztrhl pytel. Nedávno ohlášenou vysokovýkonovou V6 Lambda RS střída dnes oznámený diesel o objemu 2.2 litru. Výkon mu mohou závidět všichni evropští konkurenti.
Za svůj výkon se tento motor rozhodně stydět nemusí. Konkrétně 184 koní a k tomu 390 Nm zní velmi pěkně. Tato pohonná jednotka má nahradit dosud používané motory 2.0 CRDi a 2.2 CRDi s výkony 140 respektive 155 koní.
Tyto pohonné jednotky jsou používány v modelech i30, Sonata, Tuscon, Grandeur a Santa-Fe. Stejné motory používá také sesterská automobilka Kia.
Jestli bude výše zmíněný nový motor nasazen do všech těchto automobilů prozatím není jasné. Potvrzen byl prozatím pro modely Sonata a Tuscon. K dispozici bude pro modelovou řadu roku 2010.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.