S novými motory od Hyundai Motor Company se v poslední době roztrhl pytel. Nedávno ohlášenou vysokovýkonovou V6 Lambda RS střída dnes oznámený diesel o objemu 2.2 litru. Výkon mu mohou závidět všichni evropští konkurenti.
Za svůj výkon se tento motor rozhodně stydět nemusí. Konkrétně 184 koní a k tomu 390 Nm zní velmi pěkně. Tato pohonná jednotka má nahradit dosud používané motory 2.0 CRDi a 2.2 CRDi s výkony 140 respektive 155 koní.
Tyto pohonné jednotky jsou používány v modelech i30, Sonata, Tuscon, Grandeur a Santa-Fe. Stejné motory používá také sesterská automobilka Kia.
Jestli bude výše zmíněný nový motor nasazen do všech těchto automobilů prozatím není jasné. Potvrzen byl prozatím pro modely Sonata a Tuscon. K dispozici bude pro modelovou řadu roku 2010.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.