Ekologie je ekologie, nedá se svítit. I výrobce těch nejlepších aut jako je Porsche se musí dívat na nově zavedené ekologické limity a především na pokuty za jejich porušování. Proto musí snižovat výkony.
Jak jsem prozradil již v nadpisu, Porsche bude muset využít čtyřválců a to pravděpodobně ve svém nejmenším modelu Boxster třetí generace, který na trh přijde až za několik let.
Ačkoliv současný šestiválec 2,7 je nejúspornějším aktuálním pohonným ústrojím, vypouští každý kilometr 222 gramů CO2, což je příliš.
Zatím nevíme co od čtyřválce očekávat, spekuluje se o využití koncernových motorů Volkswagenu, například nástupce současného 2,0 TFSI, ale také o vývoji nového motoru. Novému motoru by nahrávala tradice Porsche v používání plochých motorů, což 2,0 TFSI rozhodně není.
Čtyřválec v Porsche není novinkou, ostatně i první Porsche 356 mělo pod kapotou jen čtyři válce. Čtryřválcový byl kupříkladu i model 924.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.