Ekologie je ekologie, nedá se svítit. I výrobce těch nejlepších aut jako je Porsche se musí dívat na nově zavedené ekologické limity a především na pokuty za jejich porušování. Proto musí snižovat výkony.
Jak jsem prozradil již v nadpisu, Porsche bude muset využít čtyřválců a to pravděpodobně ve svém nejmenším modelu Boxster třetí generace, který na trh přijde až za několik let.
Ačkoliv současný šestiválec 2,7 je nejúspornějším aktuálním pohonným ústrojím, vypouští každý kilometr 222 gramů CO2, což je příliš.
Zatím nevíme co od čtyřválce očekávat, spekuluje se o využití koncernových motorů Volkswagenu, například nástupce současného 2,0 TFSI, ale také o vývoji nového motoru. Novému motoru by nahrávala tradice Porsche v používání plochých motorů, což 2,0 TFSI rozhodně není.
Čtyřválec v Porsche není novinkou, ostatně i první Porsche 356 mělo pod kapotou jen čtyři válce. Čtryřválcový byl kupříkladu i model 924.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.