Ekologie je ekologie, nedá se svítit. I výrobce těch nejlepších aut jako je Porsche se musí dívat na nově zavedené ekologické limity a především na pokuty za jejich porušování. Proto musí snižovat výkony.
Jak jsem prozradil již v nadpisu, Porsche bude muset využít čtyřválců a to pravděpodobně ve svém nejmenším modelu Boxster třetí generace, který na trh přijde až za několik let.
Ačkoliv současný šestiválec 2,7 je nejúspornějším aktuálním pohonným ústrojím, vypouští každý kilometr 222 gramů CO2, což je příliš.
Zatím nevíme co od čtyřválce očekávat, spekuluje se o využití koncernových motorů Volkswagenu, například nástupce současného 2,0 TFSI, ale také o vývoji nového motoru. Novému motoru by nahrávala tradice Porsche v používání plochých motorů, což 2,0 TFSI rozhodně není.
Čtyřválec v Porsche není novinkou, ostatně i první Porsche 356 mělo pod kapotou jen čtyři válce. Čtryřválcový byl kupříkladu i model 924.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?