Ekologie je ekologie, nedá se svítit. I výrobce těch nejlepších aut jako je Porsche se musí dívat na nově zavedené ekologické limity a především na pokuty za jejich porušování. Proto musí snižovat výkony.
Jak jsem prozradil již v nadpisu, Porsche bude muset využít čtyřválců a to pravděpodobně ve svém nejmenším modelu Boxster třetí generace, který na trh přijde až za několik let.
Ačkoliv současný šestiválec 2,7 je nejúspornějším aktuálním pohonným ústrojím, vypouští každý kilometr 222 gramů CO2, což je příliš.
Zatím nevíme co od čtyřválce očekávat, spekuluje se o využití koncernových motorů Volkswagenu, například nástupce současného 2,0 TFSI, ale také o vývoji nového motoru. Novému motoru by nahrávala tradice Porsche v používání plochých motorů, což 2,0 TFSI rozhodně není.
Čtyřválec v Porsche není novinkou, ostatně i první Porsche 356 mělo pod kapotou jen čtyři válce. Čtryřválcový byl kupříkladu i model 924.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.