Přestože ceny benzínu v posledních dnech klesají, patříme cenou pohonný hmot v porovnání s Evropu mezi nejdražší.
Dráž natankujete až v Německu, kde benzín stojí o dvě koruny více než u nás.Český řidič zaplatí za litr benzínu průměrně 29,04 korun a za litr nafty 30,01 korun. To je v průměru o 1,20 korun u benzínu a 2 koruny u nafty více, než je v Evropě obvyklé.
Například v sousedním Polsku je možné natankovat litr benzínu o tři koruny levněji než u nás. V Rakousku zase ušetříte více než dvě koruny a na Slovensku je benzín levnější o 25 haléřů.
Ale stále hůř na tom jsou v Norsku, kde za litr benzín zaplatí v průměru 38 korun.
Nejlevnější jsou dle očekávání Rusové a pobaltské země, kde se cena benzínu pohybuje kolem 23 korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.