Podle českých zákonů musíte nasbírat celkem 12 bodů, aby vám byl odebrán řidičský průkaz. Že někteří řidiči nejsou žádní troškaři, dokazuje profesionální řidič kamionu, který nasbíral celkem 500 bodů.
A bohužel není výjimkou. Na Liberecku dopravní policie zadržela řidiče kamionu, který se s takovými pravidly jako zaplacení mýtného nebo dodržení povinných přestávek vůbec netrápil. Ohrožoval tak nejen sebe, ale kohokoliv z ostatních, kdo se s ním při jeho nebezpečné jízdě mohl na silnici střetnout. Teprve prohlídka dopravní policie odhalila tyto jeho přestupky, za které celkem napočítala najednou 124 bodů.
Na kvality dalšího profesionálního řidiče- rekordmana, zatím ještě ale nedosáhl. Ten nasbíral rovných 500 bodů. Body mu byly přiděleny především za jízdu bez řidičského průkazu. A tak se nejmenovaný profesionální řidič vydal na cesty ne jednou, dvakrát, třikrát ale hned 70krát. Teprve potom došla policii trpělivost a výtečník skončil na 5 měsíců za mřížemi.
Pokud si myslíte, že oběma řidičům za jejich bezohledné chování hrozí trest odnětí řidičského průkazu na mnohem delší dobu než řidiči, který nasbíral obávaných 12 bodů, mýlíte se. Bez ohledu na to, kolikrát počet 12 bodů převýšíte, vždy vás čeká odebrání řidičského průkazu na stejnou dobu. Skoro se tak může zdát, že v okamžiku kdy řidič nasbírá 12 trestných bodů je již vše jedno a může i dál jezdit, jak chce, hlavně bez dodržování dopravních předpisů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.