Vedení automobilky Volkswagen upřesnilo své záměry a cíle, které se týkají nového pick-upu Robust, který se teprve zanedlouho oficiálně představí světu. Uvidíme ho asi i v Evropě, ale až jednou, časem.
Již dříve jsme se z úst nejpovolanějších dozvěděli, že Volkswagen svého pracanta zacílí na trhy v Jižní Americe, tedy na Brazílii, Argentinu a okolní státy. S podivem není ani to, že Robust se obejeví i v Austrálii, kde je o podobná monstra také zájem.
Trochu více překvapí absence USA ve výčtu trhů. Vzhledem ke dřívějším vyjádřením ohledně nového Golfu, který měl, neměl a měl přijít to není až tak s podivem, nízké ceny za oceánem ve spojení s nepříliš výhodným kurzem nezadávají přílišný důvod k investicím a prodejům.
Novinkou je vyjádření, že Robustu se dočká i Evropa. V současné době ovládají trh s pickupy Japonci, Mitsubishi, Toyota, Nissan. Robust by byl jistě vítaným čerstvým větrem. Nepřijde ovšem dříve než v roce 2010 a je otázkou jak moc změní vyhlídky automobilky současná ekonomická nestabilita.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.