Pro výstavu upravených vozů SEMA 2008, který se bude již za pár dní konat tradičně v Las Vegas, je připraveno i několik Subaru Foresterů. Dva z nich vytvořila sama automobilka jako demonstraci terénních i silničních schopností.
Prvním Foresterem, který se v Las Vegas ukáže, je silniční verze XTI. Ta dostala pod kapotu motor 2,5, který díky přeplňování podává výkon 315 koní.
Na karoserii je zajímavý černý matný lak, vše doplňuje sada spoilerů a dalších dynamicky vypadajících doplňků. Karoserie stojí na upraveném a sníženém podvozku. O důsledné brzdění se starají brzdy Brembo.
Druhou upravenou verzí Forestera je záchranářský vůz. tento speciál je vytvořen pro americké záchranné sbory a vyznačuje se především stavitelným podvozkem, který je možné vyšponovat až 355 mm nad zem. Důležitou drobností jsou potom vhodné pneumatiky, silné osvětlení a samozřejmě i sjednocené lakování.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.