Pro výstavu upravených vozů SEMA 2008, který se bude již za pár dní konat tradičně v Las Vegas, je připraveno i několik Subaru Foresterů. Dva z nich vytvořila sama automobilka jako demonstraci terénních i silničních schopností.
Prvním Foresterem, který se v Las Vegas ukáže, je silniční verze XTI. Ta dostala pod kapotu motor 2,5, který díky přeplňování podává výkon 315 koní.
Na karoserii je zajímavý černý matný lak, vše doplňuje sada spoilerů a dalších dynamicky vypadajících doplňků. Karoserie stojí na upraveném a sníženém podvozku. O důsledné brzdění se starají brzdy Brembo.
Druhou upravenou verzí Forestera je záchranářský vůz. tento speciál je vytvořen pro americké záchranné sbory a vyznačuje se především stavitelným podvozkem, který je možné vyšponovat až 355 mm nad zem. Důležitou drobností jsou potom vhodné pneumatiky, silné osvětlení a samozřejmě i sjednocené lakování.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?