Tak tomuhle říkám opravdový trapas. Znáte to, neustálé fúze různých automobilek přinášejí větší a větší využívání dílů z koncernové studnice, že ale majitel Aston Martinu najde ve svém autě stopy Volva takto okatě...
...to asi nepředpokládal.
Jedna půjčovna luxusních vozidel půjčila nezveřejněnému klientovi svého Aston Martina V8 Vantage. Když se jim auto vrátilo, nestačili se majitelé divit. Auto bylo sice v pořádku, zato klíč ne. Prvotřídní kůže byla poškozena a pod ní prosvítala na svět tři počáteční písmena názvu švédské automobilky.
Na to, že i v luxusních autech najdeme rádia a navigace, které je možné si přikoupit i k těm nejlevnějším, jsme si již zvykli. Ale že Aston Martin používal klíče Volva a pouze je přetáhnul novým povrchem, to je pro mne tedy novinka.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.