Ferrari odmieta diesel vo svojich modeloch

Braňo Porubčan, 4. listopadu 2008, 07:00 Google+

Talianska ikona prekrásnych športových vozidiel, automobilka Ferrari naďalej odmieta možnosť, že pod kapoty jej modelov sa v budúcnosti dostane agregát s naftovým pohonom. Potvrdil to CEO Armendo Felisa, ktorý odmieta tento druh pohonu v dohľadnej dobe.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GT California

GT California | foto: Ferrari S.p.a.

Sdílejte článek

V dobe, keď mnoho automobilových výrobcov hľadá riešenia ekonomickej prevádzky svojich modelov, a aj tie značky, ktoré doteraz preferovali benzínový agregát pod kapotou svojich modelov pripúšťajú naftové verzie. Jednou z takých automobiliek je aj Porsche, ktoré plánuje osadiť naftový motor do SUV modelu Cayenne...

Ferrari sa zrejme obavami z prísnych európskych emisných noriem netrápi, a naďalej popiera naftu pod kapotou. Podľa zástupcov Ferrari diesel nie je smer, ktorým sa chce značka v budúcnosti uberať a nenachádza sa ani v strategickom pláne značky na najbližších 5 rokov.

Farrari sa zrejme radšej zameria na znižovanie emisií CO2, keďže sa do roku 2012 zaviazalo dosiahnuť až 40-percentný pokles produkcie emisií oproti súčasnosti. Aktuálne Ferrari dosahuje priemerne 400 g/km vypúšťaných emisií oxidov dusíka do ovzdušia, po splnení záväzku by priemerná hodnota emisií mala klesnúť na úroveň zhruba 250 g/km. Rozhodne to nie je najnižšia úroveň, norma EURO 5 požaduje zhruba polovičnú úroveň.

Tieto hodnoty emisií by chcelo Ferrari dosiahnuť svojim doposiaľ najekologickejším modelom Ferrari California, keďže vyniká nízkym aerodynamickým odporom, nízkou váhou a ďalšími vylepšeniami. Plány Ferrari sa spoliehajú na to, že model California sa stane najpredávanejším modelom značky.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari odmieta diesel vo svojich modeloch

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Fiorino

TEST: Fiat Fiorino 1,3 JTD

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud