Ferrari odmieta diesel vo svojich modeloch

Braňo Porubčan, 4. listopadu 2008, 07:00 Google+

Talianska ikona prekrásnych športových vozidiel, automobilka Ferrari naďalej odmieta možnosť, že pod kapoty jej modelov sa v budúcnosti dostane agregát s naftovým pohonom. Potvrdil to CEO Armendo Felisa, ktorý odmieta tento druh pohonu v dohľadnej dobe.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GT California

GT California | foto: Ferrari S.p.a.

Sdílejte článek

V dobe, keď mnoho automobilových výrobcov hľadá riešenia ekonomickej prevádzky svojich modelov, a aj tie značky, ktoré doteraz preferovali benzínový agregát pod kapotou svojich modelov pripúšťajú naftové verzie. Jednou z takých automobiliek je aj Porsche, ktoré plánuje osadiť naftový motor do SUV modelu Cayenne...

Ferrari sa zrejme obavami z prísnych európskych emisných noriem netrápi, a naďalej popiera naftu pod kapotou. Podľa zástupcov Ferrari diesel nie je smer, ktorým sa chce značka v budúcnosti uberať a nenachádza sa ani v strategickom pláne značky na najbližších 5 rokov.

Farrari sa zrejme radšej zameria na znižovanie emisií CO2, keďže sa do roku 2012 zaviazalo dosiahnuť až 40-percentný pokles produkcie emisií oproti súčasnosti. Aktuálne Ferrari dosahuje priemerne 400 g/km vypúšťaných emisií oxidov dusíka do ovzdušia, po splnení záväzku by priemerná hodnota emisií mala klesnúť na úroveň zhruba 250 g/km. Rozhodne to nie je najnižšia úroveň, norma EURO 5 požaduje zhruba polovičnú úroveň.

Tieto hodnoty emisií by chcelo Ferrari dosiahnuť svojim doposiaľ najekologickejším modelom Ferrari California, keďže vyniká nízkym aerodynamickým odporom, nízkou váhou a ďalšími vylepšeniami. Plány Ferrari sa spoliehajú na to, že model California sa stane najpredávanejším modelom značky.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari odmieta diesel vo svojich modeloch

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Fiorino

TEST: Fiat Fiorino 1,3 JTD

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud