Nemecký Volkswagen testuje podľa vlastných slov prevratnú novinku, ktorá by mala znamenať menšiu revolúciu v automobilovej bezpečnosti. Úlohou systému Car 2 Car bude zabezpečenie výmeny potrebných informácií o premávke na cestách medzi vozidlami navzájom.
Systém Car 2 Car zabezpečí, aby automobily medzi sebou zdieľali informácie o dopravnej situácii na cestách, stave vozovky, a poveternostných podmienkach. Testovaný systém bude následne vyhodnocovať jednotlivé údaje, napr. rýchlosť vozidla, otáčky motora, takisto bude sledovať informácie z GPS ako pozíciu vozidla alebo maximálnu povolenú rýchlosť na vozovke. Tieto údaje budú následne spracované, systém ich vyhodnotí a v užitočnej forme rozpošle vodičom v dosahu.
Vodiči v dosahu by mali byť dopredu systémom upozornení na možné komplikácie počas cesty. Systém Car 2 Car vodičov upozorňuje aj na nebezpečne stojace vozidlá na ceste, prácu cestárov na vozovke alebo rôzne policajné obmedzenia. Vymieňanie dát medzi vozidlami bude zabezpečované pomocou bezdrôtovej LAN technológie.
Systém Car 2 Car sa aktuálne testuje na modeloch VW Golf a Passat v nemeckom Dudenhofene, v budúcnosti sa rozšíri aj do ďalších modelov značky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.