Nemecký Volkswagen testuje podľa vlastných slov prevratnú novinku, ktorá by mala znamenať menšiu revolúciu v automobilovej bezpečnosti. Úlohou systému Car 2 Car bude zabezpečenie výmeny potrebných informácií o premávke na cestách medzi vozidlami navzájom.
Systém Car 2 Car zabezpečí, aby automobily medzi sebou zdieľali informácie o dopravnej situácii na cestách, stave vozovky, a poveternostných podmienkach. Testovaný systém bude následne vyhodnocovať jednotlivé údaje, napr. rýchlosť vozidla, otáčky motora, takisto bude sledovať informácie z GPS ako pozíciu vozidla alebo maximálnu povolenú rýchlosť na vozovke. Tieto údaje budú následne spracované, systém ich vyhodnotí a v užitočnej forme rozpošle vodičom v dosahu.
Vodiči v dosahu by mali byť dopredu systémom upozornení na možné komplikácie počas cesty. Systém Car 2 Car vodičov upozorňuje aj na nebezpečne stojace vozidlá na ceste, prácu cestárov na vozovke alebo rôzne policajné obmedzenia. Vymieňanie dát medzi vozidlami bude zabezpečované pomocou bezdrôtovej LAN technológie.
Systém Car 2 Car sa aktuálne testuje na modeloch VW Golf a Passat v nemeckom Dudenhofene, v budúcnosti sa rozšíri aj do ďalších modelov značky.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.