Japonský model nižšej strednej triedy Nissan Versa (alias Tiida) sa aktuálne stal najlacnejším novým automobilom na americkom trhu. Vybavenie novej Tiidy je síce dosť „sparťanské“, cena modelu sa však začína na úrovni 9 990 amerických dolárov.
Nissan Tiida rozhodne nepatrí k najpredávanejším a najúspešnejším modelom vo svojej triede, navyše, jeho dizajn nie je takisto tým, prečo by si ho jeho majiteľ kupoval. Na americkom trhu vystupuje u nás známy Nissan Tiida pod názvom Versa, zaujímavosťou je razantné zníženie jeho ceny na americkom trhu z dôvodu lepších predajov.
Základná verzia modelu Nissan Versa sa ponúka s benzínovým agregátom s objemom 1,6 litra a výkonom 78 kW, výbava je vzhľadom na čo najnižšiu cenu na trhu značne obmedzená, oproti verzii s výkonnejším štvorvalcom s objemom 1,8 litra budú takmer všetky položky vo výbave príplatkové. Najlacnejší Nissan Versa sa na americkom trhu začne predávať od 18. novembra.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.