Hledáte nejkurióznější zákon roku 2008? Potom do výběru zařaďte i návrh, který prochází legislativním procesem v dalekém Vietnamu. Jak známo, Vietnamci jsou drobní lidé a podle tamní vlády je to ohrožuje na zdraví.
Nejprve trochu statistiky. Průměrná Vietmanka je 156 cm vysoká a 47 kilo těžká, průměrný Vietnamec má centimetrů 163 a jeho hmotnost je 55 kilo. Vietnamská vláda se rozhodla, že tato subtilnost ohrožuje nekteré řidiče na životě a proto chystá opatření.
Podle něj by měli zakázáno řídit motorku všichni, jejichž hrudník má v obvodu přes prsa méně než 71 centimetrů. Statistika kolik procent obyvatel tuto podmínku splňuje se mi najít nepodařilo
Pro Vietnamce je každý takový zákaz velkým problémem, vždyť více než 90% registrovaných vozidel jsou motorky. Zvýší se tak zájem o posilovny a o zákroky plastické chirurgie?
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.