Hledáte nejkurióznější zákon roku 2008? Potom do výběru zařaďte i návrh, který prochází legislativním procesem v dalekém Vietnamu. Jak známo, Vietnamci jsou drobní lidé a podle tamní vlády je to ohrožuje na zdraví.
Nejprve trochu statistiky. Průměrná Vietmanka je 156 cm vysoká a 47 kilo těžká, průměrný Vietnamec má centimetrů 163 a jeho hmotnost je 55 kilo. Vietnamská vláda se rozhodla, že tato subtilnost ohrožuje nekteré řidiče na životě a proto chystá opatření.
Podle něj by měli zakázáno řídit motorku všichni, jejichž hrudník má v obvodu přes prsa méně než 71 centimetrů. Statistika kolik procent obyvatel tuto podmínku splňuje se mi najít nepodařilo
Pro Vietnamce je každý takový zákaz velkým problémem, vždyť více než 90% registrovaných vozidel jsou motorky. Zvýší se tak zájem o posilovny a o zákroky plastické chirurgie?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.