Letním dnům je definitivně odzvoněno. A přestože jsou k nám letošní podzimní teploty ještě milosrdné, nic to nemění na tom, že zima pomalu klepe na dveře. Se zimními dny se nevyhneme ani povinnosti přezutí na zimní pneumatiky.
Kdy je vhodné přezout? Odborníci doporučují vyměnit letní pneumatiky za zimní, jakmile klesne průměrná teplota pod 7°C. Většinou tento čas přichází na přelomu října a listopadu. Jakmile se ochladí je již bezpečnější využívat zimní pneumatiky. Pokud vás stále mate podzimní sluníčko, nenechte se zmást. Zimní dny mohou přijít nečekaně a pak jen těžko budete hledat volné místo v pneuservise. Proto si šetřete nervy a nečekejte na poslední chvíli.
Na co si dát pozor? Pryč jsou doby, kdy byla tuhá zima. Proto někteří řidiči zvláště ve městech podceňují význam zimních pneumatik. Domnívají se, že zimní a letní pneumatiky se liší pouze vzorkem na sníh a proto pokud nebudou jezdit po zledovatělé nebo zasněžené silnici, necítí se v nebezpečí. Čím nižší jsou teploty, tím víc letní pneumatika začne tvrdnout. Zatímco zimní pneu je vyráběna z měkkých materiálů a tak ani v zimě neztrácí svoji pružnost. A protože Češi jsou národem vynalézavým, našli se i takoví, kteří si myslí, že jim stačí pouze dva kusy zimních pneumatik. Ale na zimních pneumatikách se skutečně nevyplatí šetřit. Navíc nyní nám trh už nabízí řadu možností kvalitních a cenově přijatelných výrobků.
Na zimní pneumatiky si budeme muset zvyknout až do konce března.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.