Letním dnům je definitivně odzvoněno. A přestože jsou k nám letošní podzimní teploty ještě milosrdné, nic to nemění na tom, že zima pomalu klepe na dveře. Se zimními dny se nevyhneme ani povinnosti přezutí na zimní pneumatiky.
Kdy je vhodné přezout? Odborníci doporučují vyměnit letní pneumatiky za zimní, jakmile klesne průměrná teplota pod 7°C. Většinou tento čas přichází na přelomu října a listopadu. Jakmile se ochladí je již bezpečnější využívat zimní pneumatiky. Pokud vás stále mate podzimní sluníčko, nenechte se zmást. Zimní dny mohou přijít nečekaně a pak jen těžko budete hledat volné místo v pneuservise. Proto si šetřete nervy a nečekejte na poslední chvíli.
Na co si dát pozor? Pryč jsou doby, kdy byla tuhá zima. Proto někteří řidiči zvláště ve městech podceňují význam zimních pneumatik. Domnívají se, že zimní a letní pneumatiky se liší pouze vzorkem na sníh a proto pokud nebudou jezdit po zledovatělé nebo zasněžené silnici, necítí se v nebezpečí. Čím nižší jsou teploty, tím víc letní pneumatika začne tvrdnout. Zatímco zimní pneu je vyráběna z měkkých materiálů a tak ani v zimě neztrácí svoji pružnost. A protože Češi jsou národem vynalézavým, našli se i takoví, kteří si myslí, že jim stačí pouze dva kusy zimních pneumatik. Ale na zimních pneumatikách se skutečně nevyplatí šetřit. Navíc nyní nám trh už nabízí řadu možností kvalitních a cenově přijatelných výrobků.
Na zimní pneumatiky si budeme muset zvyknout až do konce března.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.