Veletrh tuningu SEMA, který se každoročně koná v Las Vegas a rok 2008 nebude výjimkou. Vedle stovek dalších se představí i několik speciálně upravených Mercedesů GLK, které mne opravdu zaujaly, jsou nevšední.
Postupujme tedy od těch normálnějších k úplným šílenostem.
První úprava je od známého tunera Brabus, který se zaměřuje na Mercedesy a samotná automobilka úpravci značně pomáhá. typické černé lakování, dvojice mlhovek a přepracovaný diesel 320 BLUEtec nenechává nikoho na pochybách o tom, že jde o profesionální tuning.
Další zajímavá úprava pochází od společnosti Legendary motor Cars. Je určena nejen snowborďákům, ale právě ti si užijí dovádění na integrovaném zábradlí. Celá úprava se tváří poměrně terénně
Tereňák - závoďák, přesně tak vypadá úprava společnosti RENNtech. Inspirován vozy ze slavného vrchařského závodu Pikes Peak je charakteristický především křídlem, za které by se nemusely stydět ani ty naše Gripeny.
A to nejlepší nakonec. Vzpomínáte na koncept, který předznamenal příchod Audi Q5? Ano, byl to kabriolet na zákaladech SUV. Podobné vozítko vytvořila i floridská společnost Boulevard Customs. Charakteristický bodykit, uříznutá střecha a 26palcová kola dozajista nikdo nepřehlédne.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.