Nemecký Ford nespí a pripravuje svoju odpoveď na nové moderné turbomotory od konkurenčných automobilových značiek ako Volkswagen alebo Fiat. Odpoveďou Fordu na downsizing je nový turbomotor 1,6 EcoBoost Turbo.
Najnovšie trendy modernej automobilovej doby hovoria jasne. V časoch stále prehlbujúcej sa svetovej finančnej krízy, vysokých cien palív a stále prísnejších emisných noriem sa zvyśujú nároky kupujúcich na zníženú spotrebu a dostatočný výkon zároveň, to všetko za dostupnú cenu.
Odpoveďou na spomínané problémy je takzvaný downsizing, ktorý je dnes už bežne používaným pojmom. V skatke - ide o zachovanie vyššieho výkonu motora pri súčastnom znížení spotreby oproti objemnejším agregátom.
Odpoveďou Fordu na downsizing má byť novo vyvinutý turbomotor 1,6 EcoBoost Turbo s priamym vstrekovaním paliva. Nový turbomotor má byť oproti porovnateľnému atmosférickému agregátu úspornejší až o 20 percent.
Ford zatiaľ o novom agregáte nezverejnil bližšie informácie ohľadom výkonových parametrov, s jeho uvedením na trh sa však počíta až zhruba o 2 roky, k dispozícii bude jeho možná kombinácia s takmer všetkými modelmi automobilky.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.