Nemecký Ford nespí a pripravuje svoju odpoveď na nové moderné turbomotory od konkurenčných automobilových značiek ako Volkswagen alebo Fiat. Odpoveďou Fordu na downsizing je nový turbomotor 1,6 EcoBoost Turbo.
Najnovšie trendy modernej automobilovej doby hovoria jasne. V časoch stále prehlbujúcej sa svetovej finančnej krízy, vysokých cien palív a stále prísnejších emisných noriem sa zvyśujú nároky kupujúcich na zníženú spotrebu a dostatočný výkon zároveň, to všetko za dostupnú cenu.
Odpoveďou na spomínané problémy je takzvaný downsizing, ktorý je dnes už bežne používaným pojmom. V skatke - ide o zachovanie vyššieho výkonu motora pri súčastnom znížení spotreby oproti objemnejším agregátom.
Odpoveďou Fordu na downsizing má byť novo vyvinutý turbomotor 1,6 EcoBoost Turbo s priamym vstrekovaním paliva. Nový turbomotor má byť oproti porovnateľnému atmosférickému agregátu úspornejší až o 20 percent.
Ford zatiaľ o novom agregáte nezverejnil bližšie informácie ohľadom výkonových parametrov, s jeho uvedením na trh sa však počíta až zhruba o 2 roky, k dispozícii bude jeho možná kombinácia s takmer všetkými modelmi automobilky.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.