Nemecký Ford nespí a pripravuje svoju odpoveď na nové moderné turbomotory od konkurenčných automobilových značiek ako Volkswagen alebo Fiat. Odpoveďou Fordu na downsizing je nový turbomotor 1,6 EcoBoost Turbo.
Najnovšie trendy modernej automobilovej doby hovoria jasne. V časoch stále prehlbujúcej sa svetovej finančnej krízy, vysokých cien palív a stále prísnejších emisných noriem sa zvyśujú nároky kupujúcich na zníženú spotrebu a dostatočný výkon zároveň, to všetko za dostupnú cenu.
Odpoveďou na spomínané problémy je takzvaný downsizing, ktorý je dnes už bežne používaným pojmom. V skatke - ide o zachovanie vyššieho výkonu motora pri súčastnom znížení spotreby oproti objemnejším agregátom.
Odpoveďou Fordu na downsizing má byť novo vyvinutý turbomotor 1,6 EcoBoost Turbo s priamym vstrekovaním paliva. Nový turbomotor má byť oproti porovnateľnému atmosférickému agregátu úspornejší až o 20 percent.
Ford zatiaľ o novom agregáte nezverejnil bližšie informácie ohľadom výkonových parametrov, s jeho uvedením na trh sa však počíta až zhruba o 2 roky, k dispozícii bude jeho možná kombinácia s takmer všetkými modelmi automobilky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.