Toyota se stala vítězem komplexního hodnocení kvality německého časopisu „Auto Bild“ pro rok 2008. Obsadila nejvyšší příčky v kategorii „spolehlivost“ a „spokojenost zákazníků“.
Toyota je jasným vítězem hodnocení kvality redakce německého časopisu „Auto Bild“. Po svém hattricku v letech 2001, 2002 a 2003 Toyota již počtvrté získává nejvyšší příčku v komplexní studii spolehlivosti, dlouhodobé kvality a spokojenosti zákazníků.
V rámci hodnocení kvality bylo posuzováno celkem 22 značek automobilů, které se utkaly v sedmi samostatných kategoriích. Hlavním kritériem bylo hodnocení čtenářů, kteří posuzovali svá vlastní vozidla ve stáří 3 až 7 let. Tímto způsobem lze odhalit závady, slabé stránky a problémy s kvalitou, které se objevují až delší dobu po zakoupení vozu, a které se při běžném testování zpravidla neodhalí.
Do úvahy se braly i výsledky značky Toyota ve statistikách závad TÜV. Tyto statistiky zahrnují výsledky přibližně 7 milionů technických kontrol zahrnujících 194 různých modelů. Tým redakce časopisu „Auto Bild“ kromě toho vyhodnotil výsledky svých vlastních praktických testů, dopisy čtenářů (rubrika „Připomínky“) a celou řadu svolávacích akcí a záručních servisních oprav. K dobrému výsledku přispěly i úspěšné hodnocení různých modelů značky Toyota a Lexus v dlouhodobých testech spolehlivosti redakce „Auto Bild“.
Toyota dále dosáhla velmi dobrých výsledků v reprezentativním průzkumu, do kterého se zapojilo celkem 23 485 řidičů. Majitelé vozů Toyota odpovídali na otázku „Jak byste hodnotili kvalitu vaší značky na stupnici od 1 do 10?“ Toyota zde dosáhla průměrného skóre 9,0 bodů. Na 90 % majitelů Toyoty by si vůz této značky koupilo znovu. Toyota Motor Czech
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?