Řidiči jsou stále jen lidé a ani bodový systém to nezměnil. I proto se pořád na silnicích chybuje s lehčími i tragickými následky. Zajímavostí je, že se stejné příčiny opakují znovu a znovu.
Jednou z nejčastějších chyb je i nadále vysoká rychlost. Ta bývá současně startovací čárou ostatních chyb, které se projeví nebezpečně například v zatáčkách. Vysoká rychlost v zatáčkách totiž zároveň svádí k příliš dlouhému vytáčení volantu. Pak logicky následuje dlouhé a navíc nepřerušované brždění. Pokud řidič také nedostatečně sešlápne pedál u vozů s ABS, je na nehodu zaděláno.
Mezi drobnější chyby, které řidiči stále opakují, patří nerozsvícená světla. Zvláště v centru města nebo v oblasti hypermarketů , kde je dostatek osvětlení, což svádí k zapomínání zapnout světla na našem vozidle.
Ani na používání mobilních telefonů bodový systém nezabral. Evergreenem zůstává také bezohledné parkování, možná proto, že za něj není postih. Naopak v čem se řidiči poučili, je zapínání bezpečnostních pásů.
Možná je řešením přestat se bát bodové systému a začít mít strach o vlastní život a bezpečí. Zatímco body vám po roce umažou, trvale poškozené zdraví a život vám už nikdy nikdo nevrátí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.