Řidiči jsou stále jen lidé a ani bodový systém to nezměnil. I proto se pořád na silnicích chybuje s lehčími i tragickými následky. Zajímavostí je, že se stejné příčiny opakují znovu a znovu.
Jednou z nejčastějších chyb je i nadále vysoká rychlost. Ta bývá současně startovací čárou ostatních chyb, které se projeví nebezpečně například v zatáčkách. Vysoká rychlost v zatáčkách totiž zároveň svádí k příliš dlouhému vytáčení volantu. Pak logicky následuje dlouhé a navíc nepřerušované brždění. Pokud řidič také nedostatečně sešlápne pedál u vozů s ABS, je na nehodu zaděláno.
Mezi drobnější chyby, které řidiči stále opakují, patří nerozsvícená světla. Zvláště v centru města nebo v oblasti hypermarketů , kde je dostatek osvětlení, což svádí k zapomínání zapnout světla na našem vozidle.
Ani na používání mobilních telefonů bodový systém nezabral. Evergreenem zůstává také bezohledné parkování, možná proto, že za něj není postih. Naopak v čem se řidiči poučili, je zapínání bezpečnostních pásů.
Možná je řešením přestat se bát bodové systému a začít mít strach o vlastní život a bezpečí. Zatímco body vám po roce umažou, trvale poškozené zdraví a život vám už nikdy nikdo nevrátí.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.