Vyhřívané sedačky rozehřejí v těchto chladných dnech nejenom srdce řidiče. Proto pozor, vědci před vynálezem vyhřívaných sedaček varují, a to především muže.
Podle studie vědců z Giessenské univerzity vyhřívané sedačky ohrožují plodnost mužů. Vědci připevnili senzory na pohlavní orgány třiceti mužů, kteří seděli na vyhřívané sedačce, na dobu cca.90 minut. Po hodině byla jejich průměrná teplota penisu 37,3 stupně Celsia, jeden ze sledovaných mužů dokonce dosáhl teploty 39,7 stupně. Ideální teplota, která neohrožuje plodnost, je přitom 36 stupňů celsia.
Aby měli vědci srovnání, udělali stejný pokus u dalších třiceti mužů, kteří si sedli na normální sedačku a také na ni strávili cca.90 minut. Jejich průměrná teplota byla 36,7 stupňů celsia.
Pro ženy je tento výsledek jasným poselstvím, měly by se zaměřit na muže v méně luxusních vozech. Muži, kteří tyto vozidla vlastní, nemusí hned propadat beznaději. Své vyhřívané miláčky mohou přenechat svým manželkám, přítelkyním nebo milenkám. Budou mít dobrý pocit, že něco udělali pro svoje zdraví, protože ženy vyhřívané sedačky neohrožují.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.