Ze Sandera jen vychází a je opravdu svébytný. Tak by se dal charakterizovat koncept Sand up, který francouzská automobilka Renault představuje na autosalonu v Brazílii. Mohou se snad v Jižní Americe těšit?
U nás prodávaná Dacia Sandero se v Jižní Americe prodává jako Renault Sandero. Tento model je zde pro automobilku strategickým, proto je na autosalonu v Sao Paulu hned v několika konceptech. Nejzajímavější je Sand up, koncept lehkého SUV.
Sandero se v Jižní Americe prodává ve verzi Steepway, to je trochu oplastované verze na horší cesty, koncept je o něco dál.
Originální je karoserie. Dveře jsou průhledné, což dodává prostoru jinou dimenzi. Navíc i střecha je odnímatelná, je vyrobena z lehkých kovů.
Pod kapotou je 1,6 Hi-Flex, což znamená, že je uzpůsoben ke spalování čistého ethanolu, který se v Brazílii používá.
O sériové výrobě nemáme informace.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.