Ze Sandera jen vychází a je opravdu svébytný. Tak by se dal charakterizovat koncept Sand up, který francouzská automobilka Renault představuje na autosalonu v Brazílii. Mohou se snad v Jižní Americe těšit?
U nás prodávaná Dacia Sandero se v Jižní Americe prodává jako Renault Sandero. Tento model je zde pro automobilku strategickým, proto je na autosalonu v Sao Paulu hned v několika konceptech. Nejzajímavější je Sand up, koncept lehkého SUV.
Sandero se v Jižní Americe prodává ve verzi Steepway, to je trochu oplastované verze na horší cesty, koncept je o něco dál.
Originální je karoserie. Dveře jsou průhledné, což dodává prostoru jinou dimenzi. Navíc i střecha je odnímatelná, je vyrobena z lehkých kovů.
Pod kapotou je 1,6 Hi-Flex, což znamená, že je uzpůsoben ke spalování čistého ethanolu, který se v Brazílii používá.
O sériové výrobě nemáme informace.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.