Přestože se nám to u benzínové pumpy může zdát neuvěřitelné, v České republice je v současné době nejlevnější benzín za posledních dvacet let.
V roce 1987 si čeští řidiči mohli za průměrný plat nakoupit 403 litrů benzínu. Zatímco o dvacet let později si za průměrný plat kupí 709 litrů!
Čím je to zapříčiněné? Cena benzínu roste mnohem pomaleji než průměrná mzda. V roce 1987 byla průměrná mzda 3026 korun českých, loni byla 21 964 korun. Litr benzínu stál před dvaceti roky 7,50 Kčs, loni stál 30,6 korun českých. Benzín měl ustálenou cenu až do roku 1989. Po revoluci cena náhle vzrostla až o dvojnásobek. A v následující letech se stále lehce zvyšovala.
Ani ceny aut však v porovnání s historií příliš nevzrostly. Zatímco před dvaceti roky řidiči potřebovali ušetřit 20 platů, aby si mohli dovolit vůz Škoda, dnes na takovou Octavii potřebujeme něco málo přes 21 platů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?