Přestože se nám to u benzínové pumpy může zdát neuvěřitelné, v České republice je v současné době nejlevnější benzín za posledních dvacet let.
V roce 1987 si čeští řidiči mohli za průměrný plat nakoupit 403 litrů benzínu. Zatímco o dvacet let později si za průměrný plat kupí 709 litrů!
Čím je to zapříčiněné? Cena benzínu roste mnohem pomaleji než průměrná mzda. V roce 1987 byla průměrná mzda 3026 korun českých, loni byla 21 964 korun. Litr benzínu stál před dvaceti roky 7,50 Kčs, loni stál 30,6 korun českých. Benzín měl ustálenou cenu až do roku 1989. Po revoluci cena náhle vzrostla až o dvojnásobek. A v následující letech se stále lehce zvyšovala.
Ani ceny aut však v porovnání s historií příliš nevzrostly. Zatímco před dvaceti roky řidiči potřebovali ušetřit 20 platů, aby si mohli dovolit vůz Škoda, dnes na takovou Octavii potřebujeme něco málo přes 21 platů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.