Česká kampaň Nemyslíš? Zaplatíš! není ve světě nijak ojedinělá. Již mnoho států se pokusilo vychovávat své řidiče podobně drsnými šoty. Upozorňuji, že některá videa opravdu nejsou pro slabé povahy, ovšem...
Když jsem začal připravovat tento článek, vůbec jsem si nemyslel kolik videí s podobnou tématikou najdu, věděl jsem o třech čtyřech. Nashromáždil jsem jich kolem desítky a to jistě nebude kompletní výčet.
V tomto článku naleznete nová videa a rozhlasové spoty kampaně ministerstva dopravy kampaně Nemyslíš? Zaplatíš!
S úmrtností na silnicích se snaží bojovat všechny státy a hra na psichyku se ukazuje být docela účinná. Pojďme na některá videa a začněme něčím trochu lehčím. Takto světová zdravotnická organizace WHO bojuje za nošení helem.
Smířlivý tón nasadili ve Slovinsku ve snaze naučit obyvatelstvo používat bezpečnostní pásy.
Přesuňme se do Velké Británie. Velké emoce zde vzbudila dvojice videí, které ukazují opravdu naturistickým způsobem různé osudy. Jedno nich bojuje s rychlou jízdou.
Druhé je zaměřeno na používání bezpečnostních pásů
V Británii proběhlo již několik kapmaní. Jedna z nich se jmenovala Think!, v češtině tedy přemýšlej. Jedna z reklam měla naučit řidiče se pořádně rozhlédnout.
Další video z kampaně Think! má lidi učit se poutat. Oproti jiným je zde onen optimistický moment změny.
Další kampaň byla nazvaná No seatbelt - no excuse, což by se dalo přeložit jako "bez pásu - bez omluvy". První video ukazuje na často opomíjený fakt, že nepřipoutaný člověk sedící na zadním sedadlem ohrožuje především toho před sebou.
Mimochodem, text tohoto videa je také působivý, "jako většina obětí, i June znala svého vraha. Byl to její syn."
Druhé video kampaně No seatbelt - no excuse ukazuje ohromnou sílu nárazu člověka vymrštěného nárazem.
No a nakonec ještě jedno video, které bylo mnohokrát oceňováno za své ztvárnění. Jde opět o bezpečnostní pásy, oproti ostatním není drastické, ale téměř umělecky ztvárněné.
Tak co vy na to?
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?