Česká kampaň Nemyslíš? Zaplatíš! není ve světě nijak ojedinělá. Již mnoho států se pokusilo vychovávat své řidiče podobně drsnými šoty. Upozorňuji, že některá videa opravdu nejsou pro slabé povahy, ovšem...
Když jsem začal připravovat tento článek, vůbec jsem si nemyslel kolik videí s podobnou tématikou najdu, věděl jsem o třech čtyřech. Nashromáždil jsem jich kolem desítky a to jistě nebude kompletní výčet.
V tomto článku naleznete nová videa a rozhlasové spoty kampaně ministerstva dopravy kampaně Nemyslíš? Zaplatíš!
S úmrtností na silnicích se snaží bojovat všechny státy a hra na psichyku se ukazuje být docela účinná. Pojďme na některá videa a začněme něčím trochu lehčím. Takto světová zdravotnická organizace WHO bojuje za nošení helem.
Smířlivý tón nasadili ve Slovinsku ve snaze naučit obyvatelstvo používat bezpečnostní pásy.
Přesuňme se do Velké Británie. Velké emoce zde vzbudila dvojice videí, které ukazují opravdu naturistickým způsobem různé osudy. Jedno nich bojuje s rychlou jízdou.
Druhé je zaměřeno na používání bezpečnostních pásů
V Británii proběhlo již několik kapmaní. Jedna z nich se jmenovala Think!, v češtině tedy přemýšlej. Jedna z reklam měla naučit řidiče se pořádně rozhlédnout.
Další video z kampaně Think! má lidi učit se poutat. Oproti jiným je zde onen optimistický moment změny.
Další kampaň byla nazvaná No seatbelt - no excuse, což by se dalo přeložit jako "bez pásu - bez omluvy". První video ukazuje na často opomíjený fakt, že nepřipoutaný člověk sedící na zadním sedadlem ohrožuje především toho před sebou.
Mimochodem, text tohoto videa je také působivý, "jako většina obětí, i June znala svého vraha. Byl to její syn."
Druhé video kampaně No seatbelt - no excuse ukazuje ohromnou sílu nárazu člověka vymrštěného nárazem.
No a nakonec ještě jedno video, které bylo mnohokrát oceňováno za své ztvárnění. Jde opět o bezpečnostní pásy, oproti ostatním není drastické, ale téměř umělecky ztvárněné.
Tak co vy na to?
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.