Česká kampaň Nemyslíš? Zaplatíš! není ve světě nijak ojedinělá. Již mnoho států se pokusilo vychovávat své řidiče podobně drsnými šoty. Upozorňuji, že některá videa opravdu nejsou pro slabé povahy, ovšem...
Když jsem začal připravovat tento článek, vůbec jsem si nemyslel kolik videí s podobnou tématikou najdu, věděl jsem o třech čtyřech. Nashromáždil jsem jich kolem desítky a to jistě nebude kompletní výčet.
V tomto článku naleznete nová videa a rozhlasové spoty kampaně ministerstva dopravy kampaně Nemyslíš? Zaplatíš!
S úmrtností na silnicích se snaží bojovat všechny státy a hra na psichyku se ukazuje být docela účinná. Pojďme na některá videa a začněme něčím trochu lehčím. Takto světová zdravotnická organizace WHO bojuje za nošení helem.
Smířlivý tón nasadili ve Slovinsku ve snaze naučit obyvatelstvo používat bezpečnostní pásy.
Přesuňme se do Velké Británie. Velké emoce zde vzbudila dvojice videí, které ukazují opravdu naturistickým způsobem různé osudy. Jedno nich bojuje s rychlou jízdou.
Druhé je zaměřeno na používání bezpečnostních pásů
V Británii proběhlo již několik kapmaní. Jedna z nich se jmenovala Think!, v češtině tedy přemýšlej. Jedna z reklam měla naučit řidiče se pořádně rozhlédnout.
Další video z kampaně Think! má lidi učit se poutat. Oproti jiným je zde onen optimistický moment změny.
Další kampaň byla nazvaná No seatbelt - no excuse, což by se dalo přeložit jako "bez pásu - bez omluvy". První video ukazuje na často opomíjený fakt, že nepřipoutaný člověk sedící na zadním sedadlem ohrožuje především toho před sebou.
Mimochodem, text tohoto videa je také působivý, "jako většina obětí, i June znala svého vraha. Byl to její syn."
Druhé video kampaně No seatbelt - no excuse ukazuje ohromnou sílu nárazu člověka vymrštěného nárazem.
No a nakonec ještě jedno video, které bylo mnohokrát oceňováno za své ztvárnění. Jde opět o bezpečnostní pásy, oproti ostatním není drastické, ale téměř umělecky ztvárněné.
Tak co vy na to?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.