Tohle představení je trochu netypické. Možná trochu velmi netypické. Americký úřad pro letectví a kosmonautiku NASA totiž zveřejnil první snímky připravovaného lunárního vozidla pro misi na měsíc za několik let.
Představitelé USA se netají tím, že mají ambice do roku 2020, po téměř 50 letech, opět stanout na povrchu měsíčním. NASA proto přestavila testovací verzi svého nového lunárního modulu, kterém se budou budoucí astronauti přesouvat po povrchu měsíčním.
Nový rover má oproti tomu původnímu hned tři nápravy, přičemž na každé je dvojmontáž, defektu dvanácti pneumatik tak snad není třeba se obávat.
Oproti původnímu modulu má tento nový "místnost" s atmosférickým tlakem, ve které mohou kosmonauti být i bez skafandru.
Modul má pohon na baterie, které dokážou živit motor až na vzdálenost 625 mil, tedy tisíc kilometrů. Maximální rychlost je 10 km/h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.