Nemecký Volkswagen na autosalóne v Paríži predstavil okrem novej generácie obľubeného modelu Golf taktiež najekologickejší VW Passat všetkých čias s prívlastkom Blue TDI, ktorý už s predstihom spĺňa prísnu emisnú normu Euro 6.
O pohon ekologického Passatu sa bude starať známy naftový agregát 2,0 TDI, ktorý je však patrične upravený, a doplnený o katalyzátor DENOX, ktorý má nastarosti redukciu emisií oxidov dusíka až o 90 %.
Passat Blue TDI sa bude predávať buš so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo so 6-stupňovou poloautomatickou prevodovkou DSG. Ekologický Passat Blue TDI vo verzii sedan spotrebuje priemerne 5,2 nafty na sto kilometrov, verzia kombi 5,5 litrov nafty na každých sto kilometrov.
Hodnota emisií CO2 dosahuje 139, resp. 144 g/km jazdy, čo nie je najnižšia hodnota, no rozhodujúce kritérium pre plnenie emisnej normy je vypúšťanie oxidov uhlíka do ovzdušia, čím Passat valcuje svojich konkurentov v triede. S predajom Volkswagenu Passat Blue TDI sa ráta už začiatkom budúceho roka.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.