Tohtoročný jesenný autosalón v Paríži priniesol v stajni Mitsubishi jednu významnú automobilovú novinku. Je ňou produkčná verzia novej karosárskej verzie novej generácie obľúbeného športového sedanu Mitsubishi Lancer s názvom Sportback.
Vonkajšie rozmery Lanceru Sportback sú podobné so sedanom, avšak výška narástla oproti sedanu o 25 mm na celkových 1515 mm, a dĺžka 4585 mm je o 15 mm väčšia. Rázvor má zachovanú hodnotu 2635 mm. Batožinový priestor sa oproti Lanceru sedan zmenšil o 47 litrov na konečných 330 litrov, v jeho prospech však hovorí jeho vyššia využiteľnosť.
Ponuka motorov je až na základný benzínový aregát 1,5 MIVEC zhodná so sedanom. Zákazníci tak majú na výber z dvoch agregátov, v ponuke je jeden benzínový-1,8 MIVEC a jeden naftový-2,0 DI-D spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.