Tohtoročný jesenný autosalón v Paríži priniesol v stajni Mitsubishi jednu významnú automobilovú novinku. Je ňou produkčná verzia novej karosárskej verzie novej generácie obľúbeného športového sedanu Mitsubishi Lancer s názvom Sportback.
Vonkajšie rozmery Lanceru Sportback sú podobné so sedanom, avšak výška narástla oproti sedanu o 25 mm na celkových 1515 mm, a dĺžka 4585 mm je o 15 mm väčšia. Rázvor má zachovanú hodnotu 2635 mm. Batožinový priestor sa oproti Lanceru sedan zmenšil o 47 litrov na konečných 330 litrov, v jeho prospech však hovorí jeho vyššia využiteľnosť.
Ponuka motorov je až na základný benzínový aregát 1,5 MIVEC zhodná so sedanom. Zákazníci tak majú na výber z dvoch agregátov, v ponuke je jeden benzínový-1,8 MIVEC a jeden naftový-2,0 DI-D spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.