Japonský denník Kyodo v stredu informoval o plánoch amerického výrobcu automobilov Ford. Informácie hovoria o tom, že Ford plánuje predaj 5 % svojich akcií japonskej banke Hiroshima Bank, ktoré vlastní v japonskej Mazde.
Ford tak plní svoj plán, podľa ktorého plánuje do konca mesiaca predať časť svojho 33,4-precentného podielu v japonskej Mazde rôznym japonským spoločnostiam. Viaceré finančné spoločnosti majú záujem kúpiť po jednom percente akcií, no japonské médiá uviedli, že záujem prejavila aj samotná Mazda, a to približne o polivicu akcií.
Americká automobilka Ford, podobne ako aj jej konkurencia po celom svete, pristúpila k predaju svojich aktív v snahe získať potrebnú hotovosť, ktorú v čase poklesu predaja automobilov v dôsledku finančnej krízy a spomalenia globálnej ekonomiky súrne potrebuje. Ford už začiatkom roka predal najväčšej indickej automobilke Tata Motors svoje značky Jaguar a Land Rover. Okrem toho oznámil, že plánuje predať aj pre švédsku automobilku Volvo.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.