Modely Impreza WRX STi od Subaru jsou legendami mezi fanoušky rychlých kol. Subaru momentálně slaví 20. výročí od uvedení první Imprezy v této verzi, rozhodli se tedy, že postaví speciální edici.
Subaru Impreza si vydobila svou slávu hlavně na WRC soutěžích. Spolu s Lancerem verze EVO jde o soutěžní auta přenesená do běžného života na běžné silnice. Za solidní peníze tak můžete dostat auto, kterému v žilách opravdu kolují závodní geny. A jelikož je právě dvacáté výročí od uvedení verze WRX STi na trh, řekli si japonci, že speciálním modelem by rozhodně nic nepokazily.
Čím se tedy liší 20th Anniversary edition od standartní STi? Hlavní změnou je mírně modifikovaný podvozek s jinýmí tlumiči a pružinami, které by měli zaručit ještě sportovnější jízdu. Standartem jsou 18-ti palcová kola v bílé barvě. Karoserie se dočkala jenom drobných úprav, aby každý poznal, že se jedná o speciální edici.
V interiéru najdeme také několik málo změn. Černá kožená sedadla Recaro jsou obšita červenou nití, stejně jako hlavice řadící páky. Na krytech prahů najdeme opět nápis 20th Anniversary edition.
Celkem má být vyrobeno 300 kusů, v prodeji bude k dispozici pouze v Japonsku za cenu asi 840 000 Kč.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?