Modely Impreza WRX STi od Subaru jsou legendami mezi fanoušky rychlých kol. Subaru momentálně slaví 20. výročí od uvedení první Imprezy v této verzi, rozhodli se tedy, že postaví speciální edici.
Subaru Impreza si vydobila svou slávu hlavně na WRC soutěžích. Spolu s Lancerem verze EVO jde o soutěžní auta přenesená do běžného života na běžné silnice. Za solidní peníze tak můžete dostat auto, kterému v žilách opravdu kolují závodní geny. A jelikož je právě dvacáté výročí od uvedení verze WRX STi na trh, řekli si japonci, že speciálním modelem by rozhodně nic nepokazily.
Čím se tedy liší 20th Anniversary edition od standartní STi? Hlavní změnou je mírně modifikovaný podvozek s jinýmí tlumiči a pružinami, které by měli zaručit ještě sportovnější jízdu. Standartem jsou 18-ti palcová kola v bílé barvě. Karoserie se dočkala jenom drobných úprav, aby každý poznal, že se jedná o speciální edici.
V interiéru najdeme také několik málo změn. Černá kožená sedadla Recaro jsou obšita červenou nití, stejně jako hlavice řadící páky. Na krytech prahů najdeme opět nápis 20th Anniversary edition.
Celkem má být vyrobeno 300 kusů, v prodeji bude k dispozici pouze v Japonsku za cenu asi 840 000 Kč.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.