Modely Impreza WRX STi od Subaru jsou legendami mezi fanoušky rychlých kol. Subaru momentálně slaví 20. výročí od uvedení první Imprezy v této verzi, rozhodli se tedy, že postaví speciální edici.
Subaru Impreza si vydobila svou slávu hlavně na WRC soutěžích. Spolu s Lancerem verze EVO jde o soutěžní auta přenesená do běžného života na běžné silnice. Za solidní peníze tak můžete dostat auto, kterému v žilách opravdu kolují závodní geny. A jelikož je právě dvacáté výročí od uvedení verze WRX STi na trh, řekli si japonci, že speciálním modelem by rozhodně nic nepokazily.
Čím se tedy liší 20th Anniversary edition od standartní STi? Hlavní změnou je mírně modifikovaný podvozek s jinýmí tlumiči a pružinami, které by měli zaručit ještě sportovnější jízdu. Standartem jsou 18-ti palcová kola v bílé barvě. Karoserie se dočkala jenom drobných úprav, aby každý poznal, že se jedná o speciální edici.
V interiéru najdeme také několik málo změn. Černá kožená sedadla Recaro jsou obšita červenou nití, stejně jako hlavice řadící páky. Na krytech prahů najdeme opět nápis 20th Anniversary edition.
Celkem má být vyrobeno 300 kusů, v prodeji bude k dispozici pouze v Japonsku za cenu asi 840 000 Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.