Modely Impreza WRX STi od Subaru jsou legendami mezi fanoušky rychlých kol. Subaru momentálně slaví 20. výročí od uvedení první Imprezy v této verzi, rozhodli se tedy, že postaví speciální edici.
Subaru Impreza si vydobila svou slávu hlavně na WRC soutěžích. Spolu s Lancerem verze EVO jde o soutěžní auta přenesená do běžného života na běžné silnice. Za solidní peníze tak můžete dostat auto, kterému v žilách opravdu kolují závodní geny. A jelikož je právě dvacáté výročí od uvedení verze WRX STi na trh, řekli si japonci, že speciálním modelem by rozhodně nic nepokazily.
Čím se tedy liší 20th Anniversary edition od standartní STi? Hlavní změnou je mírně modifikovaný podvozek s jinýmí tlumiči a pružinami, které by měli zaručit ještě sportovnější jízdu. Standartem jsou 18-ti palcová kola v bílé barvě. Karoserie se dočkala jenom drobných úprav, aby každý poznal, že se jedná o speciální edici.
V interiéru najdeme také několik málo změn. Černá kožená sedadla Recaro jsou obšita červenou nití, stejně jako hlavice řadící páky. Na krytech prahů najdeme opět nápis 20th Anniversary edition.
Celkem má být vyrobeno 300 kusů, v prodeji bude k dispozici pouze v Japonsku za cenu asi 840 000 Kč.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?