Nissan představil novou technologii budoucnosti, kterou nazval ITS, Intelligent Transport System. Jako snad všechny podobné, i tento by měl zabránit velkému množství nehod, tentokrát mezi chodci a automobily.
Celý systém staví na tom, že dnes s sebou již téměř každý člověk (a tím spíše každý Japonec) nosí mobilní telefon. Mobily je možné na dálku poměrně přesně lokalizovat a toho využije nová technologie.
Technologie využívá známého systému GPS. Telefon v kapse je přesně lokalizován pomocí GPS a sám telefon vysílá signál o své poloze. Díky tomu řidiči, kteří vysílaný signál dokáží přijmout, zjistí, že za rohem, kam nevidí, může někdo stát.
V současné době se tento systém testuje v Tokiu, kdy 200 řidičů a 500 chodců již bylo vybaveno náležitou technologií.
Trochu by mně zajímalo jak bude ve vysoké zástavbě Tokia fungovat GPS ještě ke všemu ukrytá v kapse. Snad všichni uživatelé GPS navigací mi dají za pravdu, že ve městě je signál družic poměrně nestabilní...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.