Projekt mestskej prepravy budúcnosti car2go spúšťa s pol stovkou vozidiel Smart Fortwo spoločnosť Daimler 24. októbra v Ulme. Ako uviedol predseda predstavenstva Dr. Dieter Zetche, tento úplne nový koncept mobility poskytuje perspektívne riešenie ohľadom neustále hustnúcej dopravy v mestách.
Nový projekt je inteligentným a kreatívnym riešením ako byť mobilný jednoducho, flexibilne a cenovo výhodne s ekologickými vozidlami. Projekt využíva vozidlá Smart Fortwo rozmiestnené po celom meste. Záujemca si jedno z nich nájde na mieste, alebo vopred vyhľadá internetom, či telefónom. Po jednorazovej registrácii si môže 24 hodín vopred vozidlo zarezervovať alebo nasadnúť na mieste do práve nájdeného voľného a ľubovoľne dlho s ním jazdiť. Po ukončení jazdy alebo viacerých jázd za sebou vozidlo zasa nechá na jednom z na to určených parkovísk.
Zúčtovanie sa uskutočňuje vždy raz mesačne na faktúru. Platí sa obdobne ako pri mobilných telefónoch, za jednu minútu užívania a to bez ohľadu na najazdenú vzdialenosť, či spotrebované pohonné látky. Sadzba za minútu je 19 centov (5,7 Sk), pri dlhších prenájmoch ešte menej.
Priebežnú kompletnú údržbu vozidiel, vrátane ich dotankovania, zabezpečuje dodávateľ služby. Ak však dotankuje samotný užívateľ vozidla, je za to cenovo zvýhodnený.
Využívanie systému car2go je podmienené pripojením elektronického identifikátora do vodičského preukazu, pomocnou ktorého po priložení k čítačke na jeho okne vozidlo otvorí. Po ukončení testovacej fázy sa bude môcť na jar budúceho roka dať táto služba v nemeckom Ulme už bežne využívať.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.