Podobně jako řada jiných automobilek, i Toyota musí upravit prodejní čísla oproti předpokladům. Rok 2008 se vyvíjel hůře než automobilka původně očekávala, překonání mety 10 milionů vyrobených aut ročně se tak odkládá.
Již před pár měsíci jsme přinesli zprávu o tom, že Toyota upravuje své předpoklady a to snížením z 10,4 milionu prodaných aut na 9,7. Podle japonského listu Nikkei Daily je i 9,7 milionu prodaných vozů příliš optimistickou hodnotou.
Noviny bez odvolání na konkrétní zdroje uvedly, že prodeje dosáhnou jen 8,3 milionu vozů. to by znamenalo horší výsledek než loni.
Se snížením prodejů oproti loňsku by Toyota nebyla výjimkou, avšak u tohoto koncernu, který se velkém pádu General Motors stal bezkonkurenčně největším, to snad nikdo nečekal. Zpráva proto přišla trochu jako blesk z čistého nebe. Otázkou je do jaké míry je informace uvedená ve článku relevantní.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.