I v Rusku umí, když chtějí. Ruská autobusářská společnost E-go vypustila do světa první snímky nového sportovního vozu Revolt. Jméno mi sice v mysli evokuje elektromobily, Revolt je ovšem plně benzínový.
Oproti jiným pokusům vypadá Revolt docela k světu. Slovo revolt v angličtině znamená vzpouru, vzdor, žádnou souvislost s voltem, jednotkou napětí, nehledejme.
Základ je z Japonska, podvozek je převzat od Mitsubishi. Pod kapotou najdeme řádně naposilovaný V6 o objemu 3 litry. Dvě turbodmychadla mu pomáhají k výkonu 550 koní. Přesné hodnoty výkonů na silnici neznáme, ale vzhledem k uvedenému výkonu budou jistě dostatečně působivé.
Ráfky mají průměr 19 palců, přičemž pneumatiky mají rozměr 325/30. Brzdy o nezveřejněném průměru tisknou 6pístkové třmeny vepředu a 4pístkové vzadu.
Zajímavé má být ovládání veškeré elektroniky dotykovým displejem na volantu. Fotku bohužel nemáme, ale sami jsme na ni zvědaví.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.