Pokud volíte stranu zelených, rozhodně nepokračujte ve čtení. S nejvetší pravděbodobností by vás skolil infarkt. Všichni ostatní můžou nahlédnout tam, kam se asi jenom tak nedostanou.
Pod pojmem kempování si většina z nás představí stan popř. karavan zaparkovaný někde v přírodě nebo kempu. Poklidné opekání špekáčků na ohni a hvězdná obloha nad hlavou jsou jedněmi z důvodů, proč kempování vzniklo. Někomu ale tento způsob obývání přírody nemusí připadat dost pohodlný.
Pro tento případ vznikl zvláštní kus techniky. Opravdu velký kus techniky, abych byl přesný. Dárcem orgánů byl nákladní vůz značky MAN. Prostor pro přepravu nákladů byl kompletně 'překopán' za účelem poskytnutí co největšího komfortu při pobytu v divoké přírodě. Podrobnější popis vybavení není k dispozici, představu si ale můžete udělat z přiložených fotek.
Součástí výbavy je zásobník, který pojme až 550 litrů vody. O napájení všech těch lampiček a elektrických udělátek se také nemusíte bát. Na střeše totiž najdete 4 fotovoltaické panely o celkovém výkonu 960 W. Řidič a spolujezdec si mohou lebedit v kožených, vzduchem odpružených sedačkách
A proč tolik povyku kvůli ekologům? O pohon se stará řadový šestiválec o objemu 12.8 litru a výkonu asi 530 koní, který splňuje pouze normu Euro 3. Celková váha činí 21 tun, co se vám tedy v přírodě nepodaří zadusit zplodinami, to spolehlivě převálcujete obrovskými penumatikami. Palivová nádrž pojme až 860 litrů nafty, dostat by jste se tedy měli o něco dále, než jenom z vašeho dvorku.
Pro všechny zájemce je tento mastodont k dispozici za lidových 430 000 € (asi 10 750 000 Kč).
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?