Muzeum Škoda Auto získalo do své expozice tento týden zařadilo skutečný unikát. Tím je jeden ze dvou dochovaných vozů Laurin&Klement typu G a současně jediný dochovaný automobil Laurin&Klement s originální karoserií phaeton „Roi des Belges”.
„Vystavený Laurin&Klement GR4 je výjimečně zachovalý a originální automobil s překrásnou romantickou karoserií. Odhaduji, že je vyrobený v roce 1909. Přesný rok výroby se zatím nepodařilo určit,” vysvětluje Eva Ticová, vedoucí restaurátorských dílen Škoda Auto.
Vůz do expozice Škoda Auto zapůjčil pan Vladimír Hoferek, předseda představenstva společnosti AV ENGINEERING.
„Automobily zvláště histrické a závodní mě fascinovaly od malička. Jsou mým zaměstnáním a koníčkem zářoveň. Automobil Laurin&Klement GR4 jsem nejdříve zahlédl ve filmu Dobrý voják Švejk Karla Steklého z roku 1956. Asi po patnácti letech hledání se mi jej podařilo nalézt a koupit na maďarsko-rumunském pomezí. Možná právě proto, že s druhým dochovaným automobilem Laurin&Klement G jsem v roce 1988 absolvoval svou svatební jízdu. Myslím, že tento automobil přesně ztělesňuje výjimečnost a vyhlášenou kvalitu vozu Laurin&Klement a každý, kdo jej zhlédne, pocítí zvláštní kouzlo a potřebu vyjádřit uznání a respekt umění našich předků,” doplnil Vladimír Hoferek.
Škoda Auto, a.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.